همزمان با برگزاری دیدارهای هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر جنجال بزرگی در خصوص برخی قضاوت های این هفته در محافل ورزشی به راه افتاد، تا حدی که مدیران برخی باشگاه های لیگ برتری بدون واهمه داوران را به قضاوت‌های شائبه برانگیز متهم کردند.

جنجال داوری‌ها در لیگ برتر بالا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با برگزاری دیدارهای هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر جنجال بزرگی در خصوص برخی قضاوت های این هفته در محافل ورزشی به راه افتاد، تا حدی که مدیران برخی باشگاه های لیگ برتری بدون واهمه داوران را به قضاوت‌های شائبه برانگیز متهم کردند.

استقلالی‌ها که به شدت از نحوه قضاوت حاج‌ملک داور جوان دیدار استقلال - فولاد ناراحت بودند با جملاتی عجیب عملکرد او را زیر سؤال بردند و با اتهام‌های ریز و درشت خواستار رسیدگی فوری کمیته داوران به عملکرد این داور شدند.

موضوع به قدری جنجالی شد که معاون حقوقی باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای پس از بازی عنوان کرد بایستی تلفن‌های همراه داوران لیگ برتری شنود شود تا مشخص شود پشت پرده چه خبر است. سلیمانی عضو کمیته داوران هم با نقد این ادبیات ادعا کرد این موضوع بار حقوقی دارد و مسئولان کمیته داوران و کمیته انضباطی باید به سرعت معاون حقوقی استقلال را بابت این ادبیات مؤاخذه کنند.

در فاصله کوتاهی از این اظهارنظر خبر شکایت داور بازی و کمیته داوران از معاون حقوقی باشگاه استقلال روی خروجی خبرگزاری های رسمی منتشر شد تا مشخص شود ماجرا قرار نیست به این زودی‌ها پایان گیرد، مدیران استقلال نیز بلافاصله پس از این ماجرا دست به قلم شدند و با انتشار بیانیه‌ای تند و تیز علیه کمیته داوران و داور بازی موضع گیری کردند، همچنین مدیر رسانه ای تیم فوتبال استقلال نیز با انتشار خبری از ملاقات قریب الوقوع مصطفی آجورلو و مهدی تاج درخصوص اتفاقات داوری و اشتباهات تأثیرگذار در جریان بازی‌های این تیم خبر داد.

با این حال برخی باشگاه‌های لیگ برتری دیگر نیز با ابراز نگرانی از این فضا هشدار دادند شرایط به گونه ای پیش نرود که داوران بابت آرام کردن فضای انتقادی موجود سایر باشگاه‌ها را قربانی کنند.

یکی از باشگاه‌هایی که به شدت نگران وضعیت موجود بود باشگاه ذوب آهن اصفهان بود. مدیر رسانه‌ای باشگاه ذوب آهن با نگرانی نسبت به شرایط موجود گفت: تمامی اعضای این باشگاه نگران داوری دیدار با استقلال هستند. نبود VAR را معضل مهمی خواند و گفت اگر سیستم کمک‌داور ویدئویی وارد فوتبال ایران نشود تیم‌های لیگ برتری متضرر می‌شوند.

نبود سیستم رادیویی برای ارتباط داور چهارم با داور وسط هم از دیگر نگرانی‌های باشگاه ذوب‌آهن است و ما امیدوار هستیم داوری بازی پیش رو با تیم سوم جدول رده‌بندی تحت‌الشعاع اشتباهات تأثیرگذار اخیر داوران به ضرر استقلال قرار نگیرد.

با شکل گیری این اتفاقات حالا به نظر می رسد مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران کمیته داوران بایستی تدبیری اتخاذ کنند که فضای نگران‌کننده فعلی به هیچ وجه تأثیری در روند برگزاری مسابقات نداشته باشد، در غیر این صورت نه تنها این جنجال‌ها به پایان نخواهد رسید، بلکه بحران افزایش خواهد یافت.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.