وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از نهاد وقف و خدماتش در طول تاریخ، گفت: توجه به امور وقف و خیریه باید در آموزش و پرورش وارد شود.

توجه به امور وقف و خیریه در آموزش و پرورش وارد شود

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه که در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: لازم است از نهاد وقف و خدماتش در طول تاریخ قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه وقف یک اقدام فرهنگی است، افزود: اگر به نیت واقفین توجه نکنیم، وقف تداوم و افزایش نخواهد یافت، بنابراین به هیچ عنوان نباید بدبینی برای آنها ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعدادی مدارس وقفی به نام شهدا نامگذاری شده که خواستیم به نام واقفین برگردد. امور خیریه باید به نیت و به نام شخصی باشد که آن را انجام داده است.

نوری یادآور شد: برترین مدارس ما از مدارس وقفی بوده اند، واقفین و خیرین برترین معماران تعلیم و تربیت هستند. در توصیه های رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب، علم، پژوهش، اخلاق و معنویت مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مدارس صدرا از جمله مدارس تحولی هستند که آنها را امروز به عنوان مدارسی که در راستای سندتحول بنیادین کار کرده است، می شناسند. زمینه های لازم در حال آماده شدن است تا مدارس صدرا به عنوان الگوی مدارس دیگر بررسی و مدنظر قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.