۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳
کد خبر: 821038

صدمین ال‌کلاسیکو را رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو سه بر یک به سود خود خاتمه داد تا نوار موفقیت‌های بارسا در لالیگا پاره شود.

رئال مادرید فاتح قسمت صدم ال‌کلاسیکو

ال‌کلاسیکو همان مبارزه‌ای است که برتری در آن تمام معادلات را تحت تأثیر قرار خواهد داد و دوئل کریم بنزما و رابرت لواندوفسکی به عنوان شوالیه‌های بزرگ تیم‌های ال‌کلاسیکو همان اتفاقی است که یک دنیا عاشق فوتبال مدت‌ها برای آن چشم‌انتظار بوده‌اند. دیشب هیجان و حساسیتی که به خودی خود بالا و غیر قابل کنترل بود با پیش‌درآمد مراسم «بالون دور» به اوج رسید. صدمین ال‌کلاسیکو را رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو سه بر یک به سود خود خاتمه داد تا نوار موفقیت‌های بارسا در لالیگا پاره شود.این نخستین شکست بارسا در لالیگای این فصل بود. حالا آن‌ها با این شکست صدر را هم به مردان آنچلوتی هدیه دادند. در این بازی مردان ژاوی در همان نیمه اول غافلگیر شدند و با وجود چند حمله خوب مقهور قدرت گلزنی بنزما و والورده شدند.
تونی کروس قطب‌نمایی است که همیشه به سمت موفقیت گرا می‌دهد؛ آقای خط‌کش با یک پاس تماشایی زمینه‌ساز گل اول رئال بود؛ گلی که بنزما، به ثمر رساند تا در روز ناکامی لواندوفسکی این مهاجم فرانسوی ۳۴ ساله توانایی هایش را به رخ بکشد. گل دوم روی حرکت جالب وینیسیوس آغاز شد و با شوت ویرانگر والورده به ثمر رسید. پس از این کاتالان‌ها فشار را بیشتر کردند، اما کم‌دقتی مهاجمانشان مانع جبران نتیجه شد.
رئال نیمه دوم را بهتر شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی تونی‌کروس در گوشه محوطه جریمه رئال مادرید بخت خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما ضربه او از بالای دروازه حریف به بیروت رفت. در دقیقه ۵۲ کریم بنزما با ضربه‌ای زیبا از پشت محوطه جریمه بارسلونا موفق به گلزنی شد و حتی جشن شادی نیز برپا کرد، اما پیش از این او در آفساید قرار داشت و این گل مردود اعلام شد. ژاوی اما با سه تعویض همزمان دست به حرکتی انتحاری زد که نتیجه آن گل اول و آخر بارسا بود.
توپ‌ربایی در میانه میدان باعث شد آنسو فاتی از سمت چپ حرکت کند و ارسال زمینی او با اثرگذاری لواندوفسکی همراه شد تا در سمت مقابل فران تورس با ضربه ای زمینی دروازه رئال مادرید را باز کند. اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۹۰ و با خطای اریک گارسیا روی رودریگو بود که داور پس از بازبینی صحنه به سود رئال مادرید پنالتی گرفت. خود رودریگو پشت توپ قرار گرفت و کار را تمام کرد. حالا گرد و غبار آوار ناکامی برای کاتالان‌ها از چمپیونزلیگ به لالیگا رسیده است.

خبرنگار: جواد رستم زاده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.