۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 821189

هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های پراکنده، کاهش قابل ملاحظه دما و افزایش شدت وزش باد هشدار داد.

خراسان رضوی سرد می شود

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این اطلاعیه و طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، استان خراسان رضوی از امروز تا پنجشنبه هفته جاری تحت تاثیر جریانات ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که ضمن افزایش شدت وزش باد از امروز موجب بارش‌های رگباری پراکنده در نوار شمالی استان می‌شود، ضمن اینکه نفوذ جریانات سرد شمالی از بعدازظهر امروز باعث کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما به ویژه در نیمه شمالی و مناطق کوهستانی خواهد شد، به طوری که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی به حدود صفر تا ۲ درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

افزایش شدت وزش باد و گاهی وزش باد شدید توام با گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت در غالب نقاط استان خراسان رضوی به ویژه نیمه جنوبی و نوار شرقی استان، وقوع بارش‌های رگباری در برخی از نقاط توأم با رعدو برق در نیمه شمالی به ویژه شمال غرب استان خراسان رضوی با احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب طی امروز و فردا و کاهش قابل ملاحظه دما از جمله پیامدهای عملکرد این سامانه جوی است.

با توجه به این شرایط جوی در نظر گرفتن تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد و عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و همچنین خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود. همچنین طی فاصله زمانی مذکور با توجه به کاهش دما به ویژه نیمه شمالی کشاورزان نسبت به جمع آوری محصولات مخصوصا ذرت اقدام لازم را انجام دهند.

براساس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی حداقل و حداکثر دمای امروز مشهد به ترتیب ۱۲ و ۲۵ درجه است که فردا به ۱۰ و ۱۷ درجه می‌رسد. حداقل دما برای روز پنجشنبه نیز ۶ درجه و حداکثر دما ۲۶ درجه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.