تحولات منطقه

مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تامین‌اجتماعی، از کاهش ۲۰ هزار موردی آمار شکایات علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری خبر داد.

آمار شکایات از تامین اجتماعی در دیوان عدالت کاهش یافت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین‌اجتماعی در همایش «مقررات تأمین‌اجتماعی در آرای دیوان عدالت اداری» با اشاره به ۴۵ میلیون جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: این آمار گویای اهمیت سازمان تأمین‌اجتماعی در نظام بیمه‌های اجتماعی و تأمین‌اجتماعی کشور است.

وی افزود: با توجه به حوزه‌های متنوع بیمه‌ای، درمان یو اقتصادی فعالیت سازمان تأمین‌اجتماعی و کثرت مخاطبان و ذی‌نفعان این سازمان و نیز برخی مشکلات اجرایی و کثرت قوانین و مقررات این حوزه، در سال‌های گذشته موارد طرح شکایت علیه سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، پرشمار بود که با گسترش تعامل و همکاری سازمان و دیوان و نیز اصلاح مقررات و رویه‌های مورد عمل، تعداد این شکایات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

نعیمی ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های اخیر به منظور کاهش شکایت‌ها اقدامات مناسبی انجام داده است. تجمیع بخشنامه‌های سازمان یکی از این اقدامات بوده است. در مجموع بیش از ۲۰۰۰ بخشنامه و دستور اداری و مکاتبات در طول چهار دهه گذشته در موضوعات مختلف صادر شده که با تشکیل شورای تنقیح، به ۴۳ بخشنامه تقلیل پیدا کرده است.

وی گفت: برای آنکه مجدداً دچار تورم بخشنامه‌ای نشویم، شورای مقررات‌زدایی و وحدت رویه در سازمان تأمین‌اجتماعی تشکیل شده و بخشنامه‌های جدیدی که صادر می‌شود حتماً باید به بخشنامه‌های قبلی ملحق شود و تا آنجا که ممکن باشد اجازه صدور بخشنامه مستقل داده نمی‌شود. همچنین بخشنامه‌ها قبل از صدور، در واحد حقوقی از حیث انطباق با قوانین و مقررات کنترل می‌شود.

نعیمی افزود: در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات، همه بخشنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، در سایت سازمان بارگذاری می‌شود. کمتر دستگاهی را می‌توان در کشور یافت که همه بخشنامه‌هایش را در دسترس همگان قرار می‌دهد، اما در سازمان تأمین‌اجتماعی، همه بخشنامه‌ها در سایت سازمان و در قسمتی تحت عنوان دسترسی آزاد به بخشنامه‌ها در دسترس مردم و مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: نشست‌های تخصصی نیز با قضات و دبیران هیئت‌های تشخیص دیوان عدالت اداری برگزار می‌شود و در مجموع این اقدامات باعث شده شاهد کاهش حدود ۲۰ هزار موردی شکایت‌ها در سال باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.