رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور در شهرستان مسجدسلیمان با نماینده‌ مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از دانشگاهیان و مدیران صنایع کلان این شهرستان دیدار کرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با نماینده و مسئولان شهرستان مسجدسلیمان دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر آخوندعلی در این سفر یک‌روزه به دعوت علیرضا ورناصری نماینده‌ مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل ضمن دیدار با مسئولان شهرستان مسجدسلیمان از بخش‌های مختلف صنعتی این شهر بازدید کرد.

در ابتدای این سفر دکتر آخوندعلی در نشستی با حضور نماینده‌ی مردم شهرستان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل با اعلام آمادگی این دانشگاه برای همکاری علمی و پژوهشی برای انجام طرح‌های توسعه‌ای در این شهرستان خاطرنشان کرد: دانشگاه مسجدسلیمان دارای رشته‌هایی از جمله نفت و پتروشیمی و مهندسی شیمی و مکانیک و چند رشته‌ دیگر فنی است که می‌توان زمینه‌ همکاری استادان و دانشجویان این دانشگاه با دانشگاه شهید چمران اهواز را فراهم کرد.

وی با اشاره به پیشینه‌ی این شهرستان در استخراج نفت، گفت: نخستین چاه نفت در کشور در شهرستان مسجدسلیمان حفر و به بهره‌برداری رسیده است اما متأسفانه برداشت‌های بسیار زیاد از مخازن نفتی موجب کاهش ظرفیت‌های نفتی در این منطقه شده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین در نشستی با حضور علیرضا هیهاوند مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بر ضرورت همکاری میان دانشگاه و صنعت تأکید کرد و افزود: پژوهشکده‌ میادین نفت و گاز این دانشگاه ظرفیتی بسیار مهم است که می‌توان از آن برای انجام پروژه‌های ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت بهره گرفت.

بازدید از شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان یکی دیگر از برنامه‌های سفر یک‌روزه‌ی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به این شهرستان بود که دکتر آخوندعلی ضمن این دیدار در نشستی با حضور سعید آتشباری مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان شرکت کرد.

وی تولید آمونیاک و کودهای شیمیایی مورداستفاده در صنعت کشاورزی را یکی از موفقیت‌های این شرکت برشمرد و بر لزوم استحصال میعانات گازی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان و تقویت صنایع پایین‌دستی تأکید کرد.

بازدید از سد مسجدسلیمان (گُدار لَندَر) دیگر برنامه‌ی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بود که در نشستی با حضور مسئولان این سد، مسائل و مشکلات بررسی شد.

بررسی وضعیت کشاورزی در شهرستان مسجدسلیمان از دیگر مسائل طرح‌شده در جلسه‌های دکتر آخوندعلی با مسئولان این شهرستان بود که وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشت گلخانه‌ای در این منطقه تأکید کرد و افزود: می‌توان از ظرفیت کشت‌های گلخانه‌ای برای تولید نِشا استفاده کرد. همچنین تشعشعات خورشیدی ظرفیت بسیار مهم برای تولید برق است و این امکان با توجه به وضعیت آب و هوایی در استان خوزستان فراهم است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: تأمین منابع آبی لازمه‌ توسعه‌ی کشاورزی است؛ از این‌رو توصیه می‌کنم مسئولان این شهرستان به دنبال کشت‌های گلخانه‌ای و نشاکاری باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.