مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: شهرداریها، دهیاری‌ها و فرمانداریهای استان از محل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۷ درصد رشد درآمدی داشته اند.

افزایش ۷۷ درصدی درآمد شهرداریهای خراسان رضوی از محل مالیات برارزش افزوده

به گزارش قدس آنلاین خراسان، احمدرضا مدبرنیا اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال از مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال درآمد حاصل شده است که ۱۰۰ درصد این میزان به صورت مستقیم به حساب شهرداریها، دهیاری‌ها و فرمانداریهای استان واریز شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۰ هزار میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال در این قالب به حسابهای یاد شده واریز مستقیم انجام شده است.

وی گفت: اختصاص درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ها و دهیاری ها راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است.

مدبر نیا افزود: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ صرفا برای عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌ شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی افزود: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.