۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 823393

سخنگوی ستاد کرونای البرز از افزایش قابل توجه مبتلایان به آنفلوآنزا در استان خبر داد.

در پیک آنفلوآنزا قرار داریم

به گزارش قدس آنلاین، احمد مهدوی با اشاره به اینکه با شروع پاییز شاهد شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا هستیم، اظهار کرد: طی چند هفته گذشته تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش قابل توجهی داشته و به نوعی در وضعیت پیک این بیماری قرار داریم.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا در کودکان شیوع بیشتری دارد، توضیح داد: برای پیشگیری از انتقال این بیماری باید والدین با حساسیت بیشتری در خصوص استفاده فرزندشان از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، حضور در کلاس با تهویه مناسب و حفظ بهداشت دست برخورد کنند.

این مسئول تاکید کرد: علایم بالینی آنفلوآنزا بسیار به سرماخوردگی وکرونا شبیه است و روش‌های پیشگیری از آن هم تقریبا شبیه آنها است.

مهدوی در پاسخ به اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای چه کسانی ضروری است، گفت: سالمندان، زنان باردار، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان از جمله گروه‌هایی هستند که باید تزریق این واکسن را در برنامه‌های خود قرار دهند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز اضافه کرد: برای کارکنان مراکز درمانی و کادر بهداشت و درمان این واکسن به صورت رایگان تزریق می‌شود ولی سایر گروه‌ها می‌توانند این واکسن را از داروخانه‌های سطح شهر تهیه و نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه واکسن آنفلوآنزا به مقدار کافی در داروخانه های سطح استان توزیع شده و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.