۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 824699

کشورهای همسایه ایران با تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت زیبا از بهترین مقصدهای گردشگری ارزان قیمت هستند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشورهای همسایه

آشنایی با جاذبه های توریستی این کشورها شما را شگفت زده می کند. همه ساله گردشگران زیادی از قاره های اروپا و آمریکا به این کشورها سفر می کنند. علاوه بر این، مسافرت خارجی به کشورهای همسایه هزینه ی بسیار کمتری نسبت به مسافرت خارجی به کشورهای قاره اروپا و آمریکا دارد. در این مقاله شما را با چند کشور همسایه ایران و جاذبه های توریستی آن ها آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشورهای همسایه

جاذبه های ارمنستان

ارمنستان یکی از کشور های توریستی محبوب با تنوع بی نظیری از جاذبه های دیدنی است. بسیاری از افراد سالانه متقاضی خرید بلیط هواپیما ارمنستان و بازدید از اماکن دیدنی آن هستند. تهیه بلیط هواپیما ارمنستان شما را محتمل پرداخت هزینه زیادی نمی کند و در عین حال یک سفر خارجی خاطره انگیز را هم برای شما به ارمغان می آورد.

جاذبه های دیدنی این کشور به دسته های مختلف تاریخی، تفریحی، گردشگری، مراکز خرید و... تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال از اماکن تفریحی و طبیعی این کشور که طرفداران زیادی دارند می توان به پارک انگلیسی، کلوب بیلیارد و بولینگ آرنا، تامو پارک، پارک ملی دیلیجان و... اشاره کرد.

دنیای آبی ایروان یا پارک آبی واتر ورلد، باغ گیاه‌ شناسی ایروان، دریاچه سوان، تله کابین بال‌ های تاتو، پارک عشاق ایروان و... از جمله دیگر جاذبه های تفریحی این کشور هستند. همچنین بناهای تاریخی و آثار باستانی زیادی از جمله مسجد کبود، کلیسای جامع سارکیس مقدس، صومعه ساناهین، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، صومعه خور ویراپ، کلیسای سنت آستواتساتین نورک و... در این کشور وجود دارند.

اگر هم به قصد خرید به این کشور سفر می کنید، یا به خرید سوغاتی علاقه زیادی دارید مراکز خریدی زیادی در این کشور وجود دارند. برخی از بازارهای ارمنستان شامل بازار گام، بازار محلی ورنیساج، دالما گاردن، مرکز خرید روسیا مال یا ایروان مال، روسیا مال و... نیز آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشورهای همسایه

جاذبه های توریستی کشور عراق

کشور عراق نیز یکی از کشور های همسایه کشورمان است که برای گردشگری مناسب است. این کشور سراسر دیدنی ها و جاذبه های تاریخی و به خصوص مذهبی است و مرز دریایی نیز با ایران دارد. اگر که خواهان سفر و بازدید از این کشور را دارید، هم می‌ توانید به صورت دریایی، هم زمینی و هم هوایی با رزرو بلیط هواپیما نجف و...‌ به این کشور سفر کنید.

پایتخت کشور عراق، بغداد است و این شهر نیز جاذبه های زیادی را همچون کاخ عباسی بغداد، مسجد الرحمن و... را در خود جای داده است. شهر نجف نیز یکی از شهرهای مهم و مذهبی عراق است که از مهم ترین جاذبه های آن می توان به حرم امام علی بن‌ ابی‌ طالب (ع) و قبرستان وادی السلام اشاره کرد.

کربلا نیز از جمله شهرهای مذهبی و حائز اهمیت این کشور است که شهرتی جهانی دارد. حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع)، مزار حر بن یزید ریاحی، نهر علقمه، قصر الاماره و... جزو جاذبه های مذهبی و دیدنی این شهر هستند.

از دیگر شهرهای مهم کشور عراق نیز کاظمین، سامرا، سلیمانیه، بصره، تیسفون، مدائن و... هستند. موزه ملی عراق، زیگورات اور، زیگورات کوریگالزو، ارگ کرکوک، طاق کسری و... از دیگر جاذبه های دیدنی و تاریخی این کشور هستند که در سفر به آن می توانید از آن ها دیدن کنید. اما مهم ترین علت پرطرفدار شدن این کشور به دلیل وجود حرم امامان و معصومین و نزدیکی به کشورمان ایران است.

سفر به عراق از طریق تورهای زیارتی بهترین گزینه است این تورها خدمات مربوط به بلیط عراق، رزرو هتل در نجف و کربلا حمل و نقل و... را پوشش می دهند و امنیت بسیار بالایی نسبت به سفر انفرادی دارند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کشورهای همسایه

جاذبه های توریستی کشور امارات

کشور امارات و مرکز آن دبی در حال حاضر از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری در کل جهان هستند. جاذبه های گردشگری مدرن و لاکچری زیادی در دبی وجود دارند. سالن های اسکی سرپوشیده، پارک های آبی متنوع و بزرگ، آسمان خراش ها، رستوران های معروف و شهر بازی های سر باز و سرپوشیده تنها برخی از جاذبه های امارات هستند.

برج خلیفه بلندترین آسمان خراش جهان در دبی واقع شده است شما می توانید از ارتفاع 829 متری برج خلیفه نمای کاملی از دبی و بناهای دیدنی آن را مشاهده کنید. در نزدیکی برج خلیفه یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان به نام دبی مال وجود دارد که به برج خلیفه و آکواریوم دبی راه دارد.

این مرکز خرید دارای فروشگاه های شیک و بزرگ، رستوران و فودکورت ها، مراکز بازی، سینمای اختصاصی و چندین جاذبه تفریحی دیگر نیز هست. آکواریوم دبی هم خود یکی از شگفت ترین جاذبه های توریستی جهان است و دیدن آن هر گردشگری را به وجد می آورد.

جاذبه های توریستی ترکیه

ترکیه هم یکی از پر طرفدارترین و جذاب ترین مقصدها برای سفر توریستی است. بخشی از این کشور در قاره اروپا و بخشی از آن در قاره آسیا واقع شده است و همین موضوع بر جذابیت گردشگری ترکیه افزوده است.

ترکیه دارای سواحل تفریحی ، آثار و بناهای تاریخی ، مراکز خرید و موزه های دیدنی است. برج گالاتا، کاخ دولما باغچه، مسجد ایاصوفیا، کلیسای چورا از بناهای باستانی ترکیه هستند. تنگه بسفر، دلفیناریوم، آب انبار باسیلیکا و... هم از جاذبه های دیگر این کشور هستند.

در ترکیه هم چنین مراکز خرید و بازارهای بزرگی مانند بازار ادویه استانبول و... برای خرید سوغاتی و بازدید وجود دارند که هر یک از آن ها حال و هوای ویژه خود را دارند. سفر به ترکیه هم از راه زمینی و هم از مسیر هوایی به راحتی ممکن است و هزینه مناسبی هم نسبت به سفرهای خارجی دیگر دارد.

سخن پایانی

در سال های اخیر توجه کشورهای حوزه خاورمیانه و همسایگان مرزی ایران به صنعت گردشگری موجب شکل گیری تفرجگاه های بینظیری در این کشورها شده است. در همسایگی ایران در کشورهایی نظیر امارات و ترکیه جاذبه های توریستی مدرن پا به پای جاذبه های اروپایی پیشرفت کرده اند. هم چنین وجود اماکن مقدس در کشور عراق هم به عنوان یکی دیگر از هم مرزان ایران این کشور را برای مسافرت به یک مقصد ایده آل تبدیل کرده است. سفر به این کشورها جز ارزان ترین سفرهای خارجی به حساب می آید و هزینه مقرون به صرفه ای دارد.

برگرفته از وب سایت https://www.ealiya.com/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.