۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 852617

در بین شهرهای ترکیه دو شهر آنتالیا و استانبول گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. مخصوصا استانبول که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد و با مراکز خرید متعدد توانسته به یک مقصد محبوب در میان مسافران به خصوص ایرانی‌ها تبدیل شود.

معرفی جاذبه های محله سلطان احمد استانبول

به طور کلی استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم شده که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. اگر برای اولین بار است به استانبول سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم هتل های محله سلطان احمد مانند هتل گراند یاووز استانبول را برای اقامت انتخاب کنید. بسیاری از جاذبه های معروف استانبول را در این منطقه پیدا خواهید کرد. در ادامه با برخی از جاذبه های محله سلطان احمد استانبول بیشتر آشنا شوید.

معرفی منطقه سلطان احمد استانبول

قلب استانبول، یعنی همان شهر قدیمی سلطان احمد، دارای برخی از خانه‌ها، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد است. در گذشته این منطقه از استانبول پایتخت امپراتوری‌های روم شرقی و عثمانی بوده است و اکثر فرمانروایان در آن‌جا زندگی می‌کردند.
در بخش شرقی این منطقه، قصر توپکاپی قرار گرفته که این قصر در واقع مرکز حکومت عثمانی و محل اقامت پادشاهان این سلسله بوده است. این قصر قدیمی و تاریخی در دهانه شاخ طلایی و تنگه بسفر واقع شده است. در پشت این مکان، دو مرکز دیدنی شهر سلطان احمد یعنی مسجد آبی و ایاصوفیه به چشم می‌خورد.
هنگامی که از میدان هیپودروم عبور می‌کنید، فراموش نکنید که سری هم به آب انبار باسیلیکا بزنید و نگاهی هم به موزه موزاییک با آثار به جا مانده از امپراتوری روم بیندازید. با نگاه به این مکان دیدنی و تاریخی به راحتی می‌توانید قسطنطنیه آن زمان را تصور و تجسم کنید.
در این منطقه هتل‌های بسیار زیادی از جمله هتل گراند یاووز استانبول جهت رفاه و اقامت مسافرین ساخته شده است؛ به همین منظور اگر شما هم قصد سفر به استانبول را داشته باشید، می‌توانید از خدمات بی‌نظیر این هتل بهره بگیرید.

منطقه سلطان احمد کجاست؟

همان‌طور که گفته شد، منطقه سلطان احمد در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. راه‌های زیادی برای دسترسی به این منطقه از ترکیه وجود دارد که برخی از آن‌ها را به طور کامل برایتان آورده‌ایم:

  1. از فرودگاه جدید استانبول با خرید استانبول کارت می‌توانید با اتوبوس به طور مستقیم به سمت ایاصوفیه حرکت کنید.

  2. از فرودگاه صبیحه گوکچن با اتوبوس می‌توانید به میدان تکسیم بروید و از آن‌جا با استفاده از مترو یا تراموا به سلطان احمد سفر کنید.

  3. یک خط ترموای مدرن در امتداد شهر قدیمی استانبول حرکت می‌کند و گالاتا را به نواحی شمالی شهر و حومه‌های غربی متصل می‌کند؛ این ترموای در منطقه سلطان احمد ایستگاه دارد.

  4. با بهره از خط B۶۱ اتوبوس می‌توانید از تکسیم به بایزید (بیازیت) بروید و از آن‌جا با استفاده از تراموا به سمت سلطان احمد حرکت کنید.

راه‌های دسترسی به منطقه سلطان احمد چندان سخت نیست، به همین دلیل اگر به استانبول سفر کردید حتما به این منطقه بروید و از دیدن مناطق زیبا و دیدنی آن نهایت لذت را ببرید. اما کدام جاذبه‌ های گردشگری منطقه سلطان احمد را باید ببینیم؟

معرفی جاذبه ‌های گردشگری منطقه سلطان احمد

پیاده‌روی در میان دیوارهای باستانی منطقه سلطان احمد و چانه زدن در بازارها و بازدید از فضاهای مقدس مسجدهای عثمانی، قدم زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های سلطان احمد با یک نوشیدنی خنک یا قهوه می‌تواند خاطرات بی‌نظیری را برایتان رقم بزند.

معرفی جاذبه های محله سلطان احمد استانبول

مسجد آبی | Blue Mosque

تاریخچه این مسجد شش مناره‌ای به صدها سال پیش برمی‌گردد. دقیقا در سال ۱۶۱۶ این مسجد ساخته شده است. در معماری این مسجد از کاشی‌های آبی استفاده شده و دلیل نام‌گذاری آن دقیقا وجود همین کاشی‌های بسیار زیباست که چشم هر بیننده‌ای را تا ساعت‌ها به خود جذب می‌کند. این مسجد معمولا در همه زمان‌ها البته به جز زمان نماز باز است و شما می‌توانید از فضای آن دیدن کنید.

ایاصوفیه | Hagia Sophia

ایاصوفیه در ابتدا کلیسا بود که پس از مدتی تبدیل به مسجد شد و امروزه هم به عنوان یک موزه آن را می‌شناسند. شاید هنگامی که ایاصوفیه را از دور می‌بینید، حیرت‌زده شوید اما همین که وارد آن می‌شوید، با تصویری روبرو خواهید شد که قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری در دنیا نیست و تا ابد این تصور در خاطر شما ماندگار خواهد ماند.

بازار آراستا | Arasta Bazaar)

بازار آراستا یکی از جاذبه‌های زیبای منطقه سلطان احمد است که دقیقا کنار مسجد آبی قرار دارد و فضایی بسیار آرامی در این بازار نسبت به بازار بزرگ استانبول حاکم است. در این بازار شما می‌توانید برای خود جواهرات، پارچه و همچنین فرش خریداری کنید. در واقع چیزهای ارزشمند زیادی در این بازار به چشم می‌خورد؛ علاوه بر همه این موارد در بازار آراستا یک موزه هنری کوچک نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن نیز دیدن کنید.

معرفی جاذبه های محله سلطان احمد استانبول

کاخ توپکاپی

همان‌طور که در بالاتر نیز مطالعه کردید، کاخ توپکاپی اولین خانه سلاطین عثمانی بوده است که در فرماندهان و بسیاری از بزرگان عثمانی در آن زندگی می‌کردند. این کاخ با تمام جواهرات ارزشمند، لباس‌ها و زره‌ها به جای مانده تا افراد بتوانند از آن دیدن کنند و با دوران قبل از اسلام به خوبی آشنا شوند.

آب انبار قصر سلطنتی| Basilica Cistern

آب انبار قصر سلطنتی مربوط به کاخ توپکاپی بوده و آب این کاخ از این آب‌انبار تغذیه می‌شده است. یک درب کوچک باز می‌شود و پس از پایین رفتن از ۵۲ پله، شما وارد یک دنیای دیگر شگفت‌انگیزی می‌شوید.

فلای تودی، مرجع رزرو ارزانترین هتل های استانبول

در این مطلب سعی کردیم شما را با جاذبه‌های دیدنی منطقه سلطان احمد آشنا کنیم. خوشبختانه برای رزرو هتل های استانبول در محله سلطان احمد گزینه‌های متعددی وجود دارد. فرقی نمی‌کند به دنبال هتل های لوکس این منطقه هستید یا هاستل های محله سلطان احمد را انتخاب می‌کنید، برای رزرو متنوع ترین گزینه‌ها فقط باید وارد سایت فلای تودی شوید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط و رزرو هتل با پشتیبانی ۲۴ ساعته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.