خبرگزاری کیودو امروز از قول منابع دولتی گزارش کرد، رهبران کره جنوبی، ژاپن و آمریکا قرار است نشست سه جانبه‌ای را در حاشیه یکی از گردهم‌آیی‌های بین‌المللی در اواسط ماه جاری میلادی پیرامون کره شمالی داشته باشند.

سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی اواسط نوامبر دیدار می‌کنند

این خبرگزاری همچنین گزارش داد، این نشست میان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در حاشیه اجلاس مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن (۱۰ تا ۱۳ نوامبر در کامبوج) یا در نشست گروه ۲۰ ( ۱۵ و ۱۶ نوامبر در اندونزی) برگزار می‌شود.

به گزارش این خبرگزاری، رهبران این سه کشور قصد دارند درباره همکاری دفاعی بین خود در میانه تحولات اخیر در شبه جزیره کره صحبت کنند و به تبادل نگرانی‌ها درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی و احتمال هفتمین آزمایش اتمی از سوی این کشور در آینده‌ای نزدیک بپردازند.

صبح پنجشنبه کره شمالی سی‌امین پرتاب موشکی خود را در سال جاری انجام داد و یک موشک بالستیک دوربرد و دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد.

پیونگ یانگ تاکید کرده که پرتاب‌های آزمایشی خود را در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز سئول انجام می‌دهد که اخیرا به طور مستقل و مشترک با ایالات متحده و ژاپن تمرین‌های نظامی فعالی را انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.