حسین عبادتی قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور در گفت‌وگو با قدس آنلاین بیان کرد: : شاید دانش آموزان از زبان امثال من این واقعیت‌ها را نپذیرند، اما وقتی از نزدیک دستاوردهای ایران را در حوزه‌های مختلف ببیند، متوجه دروغ رسانه‌های دشمن درمورد جایگاه کشور خواهند شد.

اردوی راهیان پیشرفت، نوجوانان را از سیاه‌نمایی دشمن آگاه می‌کند

اردوی راهیان پیشرفت بنابر مطالبه رئیس جمهور و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر آشناسازی نوجوانان و دانش‌اموزان با دستاورهای کشور، از روز پنجشنه در تهران آغاز شد. در این خصوص با حسین عبادتی قائم مقام سازمان دانش‌اوزی کشور گفت‌وگو کردیم.

عبادتی در خصوص چشم‌اندازهای این طرح بیان کرد: مساله اردوی راهیان پیشرفت، مطالبه رئیس جمهور از همه دستگاه‌های اجرایی، به خصوص آموزش و پرورش بود. جدای از ان، مساله امید آفرینی بین جوان‌ها نیز مساله بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید داشتند. اردوی راهیان پیشرفت به دنبال این است که قشر نوجوان و دانش آموز ما را با پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی آشنا کند تا آن‌ها بتوانند از نزدیک جایگاه کشورشان را در حوزه پیشرفت ببیند و نسبت به سیاه نمایی‌های دشمن آگاه شوند.

وی افزود: شاید دانش آموزان از زبان امثال من این واقعیت‌ها را نپذیرند، اما وقتی از نزدیک دستاوردهای ایران را در حوزه‌های مختلف ببیند، متوجه دروغ رسانه‌های دشمن درمورد جایگاه کشور خواهند شد. البته که هنوز باید در این حوزه‌ها کار کرد اما همین اقدام نیز می‌تواند در جهت امیدآفرینی به نسل نوجوان و تامین انرژی نسل بعد موثر باشد.

عبادتی در پاسخ به این سوال که این طرح در چه شهرهایی اجرا می‌شوند عنوان کرد: فعلا از استان تهران و البرز شروع کردیم و به زودی در کل کشور این طرح برقرار خواهد شد.

وی در ارتباط با حوزه‌هایی که قابلیت برگزاری این اردوها را دارند گفت: در این اردوها به هر حوزه‌ای که به پیشرفت کشور مرتبط باشد توجه خواهیم کرد. از حوزه کشاورزی و پزشکی گرفته تا نظامی و حتی فرهنگ و هنر. برخی نظام جمهوری اسلامی را به دشمنی با هنر متهم می‌کنند ولی وقتی دانش اموز ما از نزدیک با پیشرفت در حوزه‌های فیلم‌سازی، نقاشی، نشر و چاپ کتاب و... روبه‌رو شود، به واقعیت پیشرفت هنر در این 43 سال پی خواهد برد.

او در مورد نحوه شرکت دانش آموزان در این اردوها اطلاع داد: در خصوص سازمان دانش اموزی ، ما از طریق مربیان اطلاعیه‌ها خود را به سطح مدارس می‌رسانیم. درواقع در هر استانی که قرار باشد برگزاری اردوها را شروع کنیم، از طریق شبکه مربیان اطلاع رسانی خواهیم کرد و دانش اموزانی که عضو شبکه پیشتازان هستند می‎‌توانند در این اردوها شرکت کنند. البته در برخی مدارس این امکان وجود خواهد داشت که اردوهایی را به صورت اختصاصی و یکپارچه تعریف کنیم.

عبادتی در خصوص استقبال از این اقدام گفت: علی رغم اینکه این اردوها به تازگی اغاز به کار کردند اما تماس‌های متعددی داشتیم و استقبال خوبی از سوی رسانه‌ها و جامعه مخاطبین این طرح صورت گرفت. از سوی برخی استانها نیز مطالبه برگزاری اردو را داشتیم.

قائم مقام سازمان دانش‌اموزی درباره برنامه‌ریزهای بلندمدت این طرح عنوان کرد: در مجموعه آموزش و پرورش که میانگین مدیریت دو ساله است نمی‌توان توقع برنامه ریزی‌های بلند مدت داشت، اما ما تلاش می‌کنیم در قالب اردوهای هدفمند یک روزه این ریل گذاری را انجام بدهیم که مکمل آموزش‌های 12 ساله در مدارس باشد. این طرح‌ها در امتداد اردوهای راهیان پیشرفت قرار خواهند گرفت تا در نهایت ظرفیت‌های اردویی به عنوان مکمل اموزش در کل کشور برای دانش ‌اموزان تعریف شود.

خبرنگار: محدثه مودی

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.