۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
کد خبر: 825669

حضور نداشتن در ترکیب بایرن طی هفت هفته گذشته به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف راست در نخستین درکلاسیکر فصل، نگرانی‌های بسیاری برای باواریایی‌ها رقم زده بود.

بازگشت خوش یمن نویر

به گزارش قدس آنلاین هرچند ناگلزمان، سرمربی بایرن چند باری تأکید کرده بود روی بازگشت مانوئل نویر برای بازی با هرتابرلین حساب کرده‌ایم، اما کمتر کسی می‌دانست گلر ۳۶ ساله اف‌سی‌بی که در تلاش برای رفع مصدومیت به‌جا مانده از مصاف با بورسیا دورتموند و رسیدن به شرایط بازی برای همراهی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، به دلیل ابتلا به سرطان پوست، سه بار از ناحیه صورت زیر تیغ جراحی رفته است! اما درست بعد از انتشار خبر شوکه کننده‌ای که نشریه بیلد آلمان در خصوص گلر بایرن مونیخ منتشر کرد، نویر بعد از هفته‌ها دوری از میدان، مقابل هرتا درون دروازه تیمش قرار گرفت و با بازگشت دوباره به مستطیل سبز و ایستادن درون قفس توری، یک آلمان را امیدوار کرد. در واقع همانطور که نشریه آلمانی بیلد ادعا کرده بود، جراحی‌های انجام شده روی صورت نویر مانع از ادامه فوتبال او نشدند، به طوری‌که در فاصله دو هفته تا آغاز رقابت‌های جام جهانی، نویر به میدان بازگشت و حفاظت از چهارچوب دروازه بایرن برابر هرتابرلین را به عهده داشت. دیداری که با برتری ۳ بر ۲ بایرن و بازگشت این تیم به صدر جدول به پایان رسید. با این وجود، اما کاپیتان آلمانی و با تجربه بایرن مونیخ می‌گوید دوست داشتم بازگشتم با کلین‌شیت باشد: «از اینکه بعد از مدت‌ها در زمین چمن حضور دارم خیلی خوشحال هستم. همچنین از دیدن هواداران. کاش، اما این بازی با کلین‌شیت تمام می‌شد. دوست داشتم این اتفاق بیفتد، ولی بازی پرتنشی داشتیم. من کاملاً خوبم و هیچ مشکلی ندارم. قبل از بازی مشکلات کوچکی بود که برطرف شد و در نهایت توانستم بدون نگرانی تیم پزشکی وارد زمین شوم و ۹۰ دقیقه بازی کنم.» هواداران بایرن شنبه شب سر از پا نمی‌شناختند و این تنها به دلیل برتری بایرن در هفته سیزدهم و حضور این تیم در صدر جدول نبود و دلیل مهم دیگر، بازگشت کاپیتان با تجربه و صد البته محبوب تیم به ترکیب اصلی بود. اتفاقی که برای هانسی فلیک و تیم ملی آلمان نیز به اندازه هواداران بایرن خوشحال کننده بود، چراکه بی‌شک نویر یکی از مهم‌ترین مهره‌های مانشافت در قطر و قوت قلب بزرگی برای بازیکنان این تیم است.


ادامه درخشش هالند
بچه غول گران‌قیمت‌ترین شد

به ثمر رساندن ۶۲ گل در ۶۷ بازی، دلیل خوبی بود تا پپ روی جذب مهاجم نروژی بورسیا دورتموند کلید کند. هرچند بسیاری بر این باور بودند که هالند در دورتموند خوش درخشیده و نمی‌تواند این موفقیت را در منچسترسیتی هم به نمایش بگذارد، اما گواردیولا هرگز برای جذب بچه غول تردید نکرد و پاداش این اعتماد را نیز به بهترین شکل ممکن گرفت، چراکه برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، هالند جوان نه فقط در منچستر حل نشد که خیلی زود از ستاره‌های نامدار فوتبال دنیا نیز پیشی گرفت، به طوری‌که در آخرین به روزرسانی سایت ترانسفرمارکت، ارلینگ هالند از کیلیان امباپه سبقت گرفت و تبدیل به ارزشمندترین فوتبالیست جهان شد. تا مدتی پیش امباپه با قیمت ۱۶۰ میلیون یورو باارزش‌ترین فوتبالیست جهان تلقی می‌شد، اما پس از درخشش خیره‌کننده هالند در این فصل، قیمت مهاجم نروژی ۲۰ میلیون یورو افزایش پیدا کرد و با ۱۷۰ میلیون یورو تبدیل به ارزشمندترین بازیکن حال حاضر دنیای فوتبال شد.
هالند که از بدو حضورش در ترکیب سیتیزن‌ها یکی از ستاره‌های بلامنازع این تیم بود، شنبه شب نیز توانست در ادامه موفقیت‌های بی‌چون و چرای خود، مانع از توقف خانگی منچسترسیتی شود آن هم در دیداری دشوار و در شرایطی که یاران پپ که خیلی زود و از دقیقه ۲۶، ۱۰ نفره شده بودند و فاصله‌ای تا از دست دادن امتیاز نداشتند، اما پنالتی را که کوین دی‌بروینه نابغه خستگی ناپذیر سیتیزن‌ها در واپسین دقایق بازی از حریف گرفت، هالند به زیبایی به گل برتری تیمش تبدیل کرد تا نه فقط اندک زمان حضورش در این بازی مفید باشد که فولام با دست خالی ورزشگاه الاتحاد را ترک کند. برتری که شادی جنون آمیز گواردیولا را به دنبال داشت، چراکه علاوه بر برتری در این دیدار، تیم او به طور موقت صدرنشین شد و حالا در صورت لغزش توپچی‌ها می‌تواند جایگاه خود را حفظ کند، اما آنچه در پس این پیروزی یک بار دیگر به چشم آمد، درخشش هالند بود. مهاجمی که این بازی را دقیقه ۶۴ به دستور پپ از روی نیمکت آغاز کرد و بعد از موفقیتی که برای تیمش رقم زد، گفت: «وقتی در وقت‌های اضافه پشت توپ ایستادم و می‌دانستم که پیروزی سیتی به این ضربه بستگی دارد پرتنش‌ترین لحظات عمرم را تجربه کردم.»

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.