عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرستان مشهد کمترین نرخ باروری را در سطح مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی دارد.

مشهد کمترین نرخ باروری را در خراسان رضوی دارد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد احمدیان اظهار کرد: شهرستان مشهد با نرخ باروری ۱.۶ تا ۱.۷ پایین ترین میزان باروری را در خراسان رضوی به خود اختصاص داده است، این در حالی است که در منطقه ۳ این کلانشهر با وجود رفاه اقتصادی ساکنین، آمار باروری بسیار پایین است.

عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شهرستان‌هایی مانند بینالود، کاشمر، قوچان و درگز خراسان رضوی نیز با نرخ باروری ۱.۸ در شرایط متوسط به لحاظ نرخ باروری قرار دارند.

وی گفت: طبق بررسی ها نرخ باروری در برخی از شهرستانهای زیر پوشش پایین‌تر از حد جایگزینی است که در تمام کمیته‌ها به ویژه کمیته بهداشت و درمان برنامه‌های قانون جوانی جمعیت به شکل جدی‌تری برای این شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

احمدیان تصریح کرد: برای اینکه در چاله جمعیتی گرفتار نشویم، باید نرخ باروری بالای ۲.۵ باشد.

عضو قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قرارگاه استانی اجرای قانون جوانی جمعیت از ۱۰ کمیته تشکیل شده است که مسئولیت اجرای وظایف کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داده شده است.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان در حوزه‌های ازدواج، طلاق، فرزندآوری و ناباروری فعالیت‌هایی را برعهده دارد و آموزش‌های پیش از ازدواج و ازدواج‌های دانشجویی از جمله فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه ازدواج است، در حالی که این دانشگاه متولی امر ازدواج نیست اما در کنار سایر ارگان‌ها به این موضوع نیز پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.