نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور گفت: اساتید دانشگاهی به عنوان خط مقدم آگاهی بخشی به جامعه، دستاوردهای نظام اسلامی را برای نشل جوان و دانشجویان خود بازگو کنند.

اساتید دانشگاهی دستاوردهای نظام اسلامی را بازگو کنند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی عیسی‌زاده روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت استانی آموزش عالی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ایران امروز به یکی از قطب‌های قدرت در جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: دشمن در هراس از همین تاثیرگذاری در تلاش برای تزریق نا امیدی در جامعه است که لازم است در این رابطه شفاف سازی لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها بر دشمنان چیره شده است، افزود: باید قبول کنیم که در برخی از موارد نیز عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که باید برای جبران آنان وارد عمل شد که دانشگاه‌ها نیز در این راستا نقش بسزایی در جبران این کمبودها دارند.

عیسی زاده، آذربایجان‌غربی را معجونی از قومیت‌ها توصیف کرد و ادامه داد: این ظرفیت می‌تواند ضمن ایجاد توسعه در منطقه، صف مردم را در حوادث اخیر از دشمنان جدا کند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه ارومیه را خط مقدم جبهه اجتماعی، فرهنگی و علمی در آذربایجان‌غربی توصیف کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران و در یک دوره ۲۰ ساله که آذربایجان‌غربی درگیر با احزاب تروریستی بود، لذا دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی به خصوص ارومیه فرصت دریافت بودجه و تمرکز بر روی رشد و توسعه را از دست دادند.

وی یادآور شد: آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد تا این گوشه از ایران در امنیت پایدار باشد در همین راستا نیز از وزارت علوم تقاضامندیم تا توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی در تخصیص بودجه داشته باشد.

عیسی زاده با تاکید بر ضرورت حرکت دانشگاه‌ها به سمت اشتغال زایی، تاکید کرد: متاسفانه دانشگاه نتوانسته در بهره مندی از ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی وارد میدان شود در حالیکه این استان دارای ظرفیت‌های جهانی معادن و اکو سیستمی به نام دریاچه ارومیه است که عملا بلااستفاده مانده در حالیکه در همین کشورهای همسایه حتی از یک برکه کوچک نیز برای اشتغال زایی بهره می‌برند.

۸۲ هزار و ۳۰۸ دانشجو در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی مشغول تحصیل هستند

رییس دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۸۲ هزار و ۳۰۸ دانشجو در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی مشغول تحصیل هستند، گفت: آذربایجان‌غربی رتبه ۱۰ کشوری را از لحاظ تعداد دانشجو داراست.

احمد علیجانپور همچنین با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی دارای یک هزار و ۶۶۷ استاد تمام وقت است، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۸۰۰ استاد مدعو نیز در سیستم آموزش عالی این استان فعال است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین دانشجو را در سطح استان داراست، افزود: ۳۳.۵ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد، ۲۲ درصد در دانشگاه‌های پیام نور، ۱۵.۵ درصد در دانشگاه ارومیه و ۵.۹ درصد نیز در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند؛ دانشگاه‌های دانشجویان دانشگاه فنی، الزهرا وعلمی کاربردی درصد کمی از دانشجویان آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس دانشگاه ارومیه همچنین ضریب نفوذ دانشجو در آذربایجان‌غربی را ۲۵۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا نیز آذربایجان‌غربی رتبه ۲۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.