یک کارمند اخیرا جداشده از توییتر آگاه از چگونگی پاسخ این شرکت در هنگام برگزاری رویدادهای بزرگ می‌گوید با احتمال ۵۰ درصد ممکن است از کار افتادن عمده این پلتفرم رسانه اجتماعی در حین جام جهانی باعث آفلاین شدن آن شود.

توییتر در حین جام جهانی با احتمال ۵۰ درصد در معرض خطر از کار افتادن است

به گزارش قدس آنلاین، این کارمند سابق که به خاطر حساسیت موضوع مورد بحث نامش افشا نمی‌شود، از چگونگی کار کردن «مرکز فرماندهی» توییتر، تیمی از افراد حل‌کننده مشکلات که این سایت را از لحاظ بروز مواردی مانند اوج گرفتن ترافیک و از کار افتادن مرکز داده‌ها زیر نظر دارد، با اطلاع است.

این کارمند سابق گفت: «با توجه آماده نبودن و کمبود نیروی کاری، به نظر من دوران جام جهانی دوران سختی برای توییتر خواهد بود.»

او گفت که بدون شک وقوع حادثه‌ای از هر نوع- مانند سرویسی که پاسخی کند یا نادرست بدهد- در طول ۲۹ روز برگزاری این مسابقات در قطر رخ خواهد داد و امکان بروز مشکلی که کاربران آن را ببینند، بالا تخمین زد.

این کارمند پیشین گفت احتمال اینکه توییتر در طول مسابقات جام جهانی که از روز یکشنبه آغاز می‌شود، آنلاین بماند هم بهتر از این مقدار نیست.

او گفت توییتر احتمالا در طول مسابقات در مواجهه با افزایش ترافیک دچار مشکل می‌شود و ممکن است از کار بیفتد.

توانایی توییتر در پاسخ با هر مشکلی با زیرساختار آی‌تی به علت کاهش شدید شمار کارکنان بوسیله ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس که در ۲۸ اکتبر این پلتفرم را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، تضعیف شده است.

حدود نیمی از ۷۵۰۰ نیروی کار این شرکت در هفته اول پس از تصاحب این شرکت اخراج شدند. در هفته دوم، حدود چهارپنجم از ۵۵۰۰ نیروی پیمانکاری این شرکت کنار گذاشته شدند. و در این هفته ۱۰۰۰ نفر یا بیشتر از کارکنان شرکت هم به دنبال دستور ماسک درباره شرایط استخدامی این شرکت در آینده استعفا کردند. بسیاری از افراد استعفا داده باتجربه‌ترین کارکنان توییتر بود و برخی از آنها در بیش از نیمی از مدت از هنگام به وجود آمدن این پلتفرم رسانه‌ اجتماعی در آن مشغول به کار بوده‌اند.

برخی از افرادی که مشمول تعدیل نیروی کار شده‌اند، افراد مشغول به کار در مرکز فرماندهی توییتر بوده‌اند. بر اساس گزارش‌ها تا یک سوم از تیم کاری کوچک حوادث جهانی شرکت در هفته‌های اخیر از این شرکت جدا شده‌اند.

این کارمند پیشین گفت شرکت برای مواجهه با افزایش ترافیک احتمالی در دوران‌هایی که افراد به دنبال بحث درباره لحظات کلیدی در طول جام جهانی هستند، آماده نیست.

منبع: روزنامه همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.