تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی میان کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منعقد شد. 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان موزه ملی ملک و موزه دفاع مقدس

به گزارش قدس خراسان آنلاین، این تفاهم‌نامه با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و برگزاری رویدادهای مشترک، به ویژه در حوزه حفظ و صیانت و معرفی میراث ملموس و میراث ناملموس با حضور محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آبان ماه سال جاری در تهران امضا شد.



بدین ترتیب این دو مجموعه فرهنگی متعهد شدند با نهادینه‌کردن فرهنگ و ارزش‏های هویتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جبهه مقاومت، زمینه‌های همکاری‌های مشترک فرهنگی در حوزه‌های مشترک و مرتبط کاری به ویژه در زمینه‌های فرهنگ، تمدن و هنر ایرانی- اسلامی را فراهم آورند.



«برگزاری نشست‌های علمی، هنری، سمینار، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مشترک و آثار مربوط به فرهنگ، تمدن و هنر ایرانی- اسلامی»، «همکاری و هم‌افزایی با ارائه دستاوردهای موزه‌ای، کتابخانه‌ای، اسنادی و حفاظت فنی دو مرکز به یکدیگر»، از جمله محورهای این همکاری مشترک است.



همچنین می‌توان از «پیگیری برنامه‌های مشترک با محوریت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حضرت رضا(ع) و وقف میراث ماندگار»، «پیگیری برنامه‌های مشترک با محوریت هنرهای سنتی و هنرمندان متأثر از جریان جنگ تحمیلی (از جمله کارگاه‌های آموزشی و تجلیل از هنرمندان)» و «همکاری در برنامه دریافت و اهدای کتاب در حوزه‌های وقف و نذر و اهدا به مناطق محروم در اقدام‌های مشترک»، به عنوان دیگر بندهای همکاری در این تفاهم‌نامه نام برد.



شایان ذکر است، کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال ۱۳۱۶ شمسی بر بارگاه ملکوتی رضوی وقف شده است و در حال حاضر در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق) آماده خدمات‌رسانی به گردشگران و پژوهشگران است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.