پیشنهاد سردبیر

دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با برتری دو بر صفر اکوادور مقابل میزبان به پایان رسید تا قطر تنها میزبان بازنده تاریخ جام جهانی لقب بگیرد.

بازار گرم خبرهای فوتبالی در رسانه‌های عربی

افتتاح بازی‌ها با قرائت قرآن کریم از سوی سفیر حسن نیت دوحه در بین رسانه‌های کشورهای عربی و مسلمان بازتاب گسترده‌ای داشت. پایگاه خبری راشاتودی عربی این ابتکار عمل دوحه را صحنه‌ای تاریخی و بی‌نظیر توصیف کرد و نوشت: حضور جوانان قطری در کنار مورگان فریمن بازیگر مشهور آمریکایی دلالت بر آیه ۱۳ سوره حجرات دارد که تأکید می‌کند: ای مردم ما شما را از یک مرد و یک زن آفریدیم و شما را ملت‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید. خبرگزاری اهرام مصر با انتشار خبری به نقل از ولید رکراگی، سرمربی مراکشی فهرست نهایی «شیرهای اطلس» این کشور را که در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شرکت خواهند کرد، اعلام کرد.
این لیست علاوه بر دعوت از بازیکن بلژیکی (گنک)، بلال آل خانوس (۱۸ ساله) جوان، شاهد بازگشت عبدالرزاق حمدالله، بازیکن الاتحاد عربستان با ریزش تعدادی از اعضا بود. همچنین اهرام با انتشار گزارشی با تیتر«رنار» سلاح عربستان در مواجهه با آرژانتین برای سفیدآبی‌ها شاخ و شانه کشید. خبرگزاری ایلاف عربی لندن هم در مطلبی با تیتر: جام جهانی و بازگشت «ماریوگوتزه» پس از پنج سال به تیم ملی آلمان نوشت: گوتزه هافبک تیم ملی آلمان و قهرمان ریو در سال ۲۰۱۴ برای آلمان و بازی دوستانه مقابل فرانسه کسی است که پس از سال‌ها سکوت به میدان برگشته است. روزنامه انگلیسی تلگراف عربی نیز فاش کرد فیفا رسماً روز گذشته به هری کین کاپیتان انگلیس اطلاع داده تا از بستن بازوبند کاپیتانی که نماد حمایت از «همجنس‌گرایان» است، جلوگیری کند. رسانه‌ الاخبار لبنان نیز با انتشار مطلبی با تیتر: برخورد ایران با انگلیس نوشت در هر صورت تیم اعزامی ایران شوخی بردار نیست. الاخبار در گزارشی دیگر درباره شکست قطر در بازی با اکوادور می نویسد: کار زیادی پیش روی مسئولان تیم ملی قطر برای بازی با سنگال و هلند (AFP) است. الجزیره عربی هم با درج مطلبی تحت عنوان باخت برای قطر و آمادگی برای سنگال نوشت: بازیکنان قطری تمرکز ندارند و این در مقابل اکوادور بیش از پیش روشن شد و اگر قرار باشد از بازیکنان حاضر در میدان یک نفر حمله کند و بقیه تماشاچی باشند آینده خوشی در انتظار تیم قطری نخواهد بود.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.