مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سی و دومین جشنواره استانی تئاتر فجر را آغاز بهاری دوباره برای هنرهای نمایشی این استان دانست و گفت: این رویداد بهانه‌ای برای دور هم آوردن اهالی تئاتر این منطقه است تا آثار همدیگر را نقد و تماشا کنند.

 جشنواره استانی تئاتر فجر آغاز بهاری دوباره برای هنرهای نمایشی خراسان رضوی است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد حسین زاده پنجشنبه شب در آیین آغازین سی و دومین جشنواره استانی تئاتر فجر خراسان رضوی در محل مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) افزود: در طول سال های گذشته سرمایه های بزرگی از تئاتر کشور در شرق این سرزمین بویژه خراسان و مشهد زیسته اند و شاگرد پرورش داده اند تا چراغ تئائر از این نقطه به سایر نقاط کشور تابانده شود.

وی بیان کرد: بسیاری از بزرگان کنونی حوزه تئاتر و سینما کشور از همین شهر مشهد و استان خراسان رضوی با امکانات محدود زیر نظر اساتید بزرگ خود رشد کرده و توانسته اند قله های هنر این کشور را فتح کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بزرگان کهن ایران زمین در عرصه ادبیات و هنر گفت: بزرگان ادب و فرهنگ و شاعران و نویسندگان متعددی در این سرزمین علم را با نوشتن به بند آورده اند و هر کدام قدم بلندی برداشتند تا فرهنگ این سرزمین غنی و ماندگار بماند، به طور قطع یکی از هنرهایی که می تواند به اعتلا، ارتقا و دیده شدن گنجینه فرهنگی و ادب و تاریخ این کشور کمک کند، تاثیرگذار و جریان ساز باشد، هنر تئاتر است.

حسین زاده اظهار داشت: جشنواره تئاتر بهانه ای است تا بزرگترها، تجربیات خود را در بخش های بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، طراحی، نور و صدا تئاتر در اختیار جوانترها و هنرآموزان بگذارند، گرد هم آیند و برای تعمیق و ارتقای سطح کیفی هنر نمایش تلاش کنند.

وی پررنگ بودن نقش تئاتر شهرستان ها در سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی را از اتفاقات مطلوب این دوره ذکر و بیان کرد: تاکنون آن طور که باید به تئاتر شهرستانها توجه نشده و این جشنواره فرصتی است که به تئاتر شهرستان ها توجه اساسی تری شود تا این هنر بین هنرمندان شهرستانی رونق گرفته و رقابت بین گروه های نمایش بیشتر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درگذشت چهار نفر از اساتید فرهنگ و هنر و تئاتر این استان طی یکساله گذشته شامل سعید تشکری، غلامرضا بایزانمنش، مهدی صباغی و سید محسن مصطفی زاده را ضایعه بزرگی برای هنر و فرهنگ این منطقه دانست و گفت: آثار این هنرمندان بعد از فوتشان نیز تا سال ها باقی خواهد ماند و یادشان به واسطه قلم و هنرشان با ما همراه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.