انتخابات

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا، هم اینک هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند.

هیچ یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد پهلوان اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم‌اکنون تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی از ۶ به چهار شهر کاهش یافته است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های جغتای، خلیل‌آباد، رشتخوار و کوهسرخ در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون ۲۹ شهرستان خراسان رضوی شامل شهرستان‌های مشهد، باخرز، بجستان، بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، جوین، چناران، گلبهار، خواف، خوشاب، داورزن، درگز، زاوه، سبزوار، ششتمد، سرخس، صالح آباد، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، مه ولات، نیشابور و زبرخان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

پهلوان گفت: روند ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان رو به کاهش است و با شناسایی چهار بیمار جدید مبتلا به کرونا، شمار کل بستری شدگان مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به ۲۹ نفر رسیده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون ۱۱ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

پهلوان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۹۱ تست آزمایشگاهی در این مجموعه انجام شده است و ۵۲۹ هزار و ۹۶۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تداوم همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.