تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه البیت مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. فیفا اعلام کرد سزار راموس از کشور مکزیک، قضاوت این مسابقه را بر عهده خواهد داشت و دو هموطن او یعنی آلبرتو مورین و میگل هرناندز، کمک داوران این بازی خواهند بود.

امشب فرانسه و مراکش در نیمه‌نهایی جام جهانی

به گزارش قدس آنلاین، فرانسه که مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی محسوب می‌شود، در دور حذفی جام بیست‌ودوم بر لهستان و انگلیس غلبه کرد و به جمع چهار تیم پایانی رسید. مراکش نیز با گذشتن از سد اسپانیا و پرتغال راهی نیمه‌نهایی شد و نخستین تیم آفریقایی تاریخ لقب گرفت که به این مرحله می‌رسد.تیم ملی فوتبال فرانسه امشب برای هفتمین بار در تاریخ، حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی را تجربه خواهد کرد. تنها آلمان با ۱۲ حضور و برزیل با هشت حضور در مرحله نیمه‌نهایی، عملکردی بهتر از فرانسه را در تاریخ جام جهانی از خود به ثبت رسانده‌اند.

فرانسه با قدرت به دنبال بدست آوردن دومین قهرمانی پیاپی و سومین قهرمانی خود در جام جهانی است؛ عددی که اگر به دست بیاید خروس‌ها را پس از برزیل با پنج و آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی در رده سوم پرافتخارترین‌های جهان قرار خواهد داد. فرانسه در ۴۰ سال گذشته همواره یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی بوده است.

دشان اما می‌داند مراکش با تمام نیرو و انگیزه برای ادامه شگفتی‌سازی می‌آید و برخلاف فرانسه حتی با وجود شکست هم مورد ستایش قرار خواهد گرفت. آن‌ها تا همین جا هم تاریخ سازی کردند.همین مسئله سبب خواهد شد آن‌ها بی‌محابا و انتحاری برای ورود به اولین و شاید آخرین فینال زندگی‌شان بجنگند.علاوه بر این غیبت احتمالی دو بازیکن هم ذهن فرمانده خروس‌ها را درگیر کرده است.

غیبت اورلین شوامنی و دایو اوپامکانو در تمرین خروس‌ها سبب برهم خوردن تمرکز کادرفنی شده است.علت غیبت شوامنی احساس درد در ناحیه ساق پا و علت غیبت اوپامکانو هم گلودرد گزارش شده است. جالب اینکه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قصد دارد این بازی را از نزدیک تماشا کند و به همین خاطر راهی قطر شده است.

این بازی رویارویی دو دوست صمیمی نیز خواهد بود.کیلیان امباپه و اشرف حکیمی در رختکن پاری سن ژرمن جدایی ناپذیر هستند و این موضوع را بارها در طول دوران حضورشان در این باشگاه و حتی در چند هفته گذشته در قطر نیز به خوبی به نمایش گذاشتند.امباپه حتی در قطر نیز برای دیدار دوستش در زمان تعطیلی به اردوی تیم ملی مراکش رفت و پس از پیروزی آن‌ها برابر اسپانیا در مرحله یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲ نیز به او تبریک گفت.

آن‌ها در طول این مدت بارها پیام‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل کردند که نشان از رفاقت نزدیکشان داشت و مشخص بود این صمیمیت تنها به خوشحالی پس از گل مشترک در زمین بازی محدود نمی‌شود.

حالا این بازی تنها رویارویی مراکش و تیم ملی فرانسه در زمین بازی نیست. این تقابل دو دوست صمیمی در ورزشگاه البیت و مقابل چشمان ۸۰ هزار تماشاگر است.

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.