تحولات منطقه

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، (روز پژوهش، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی) آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

آیین افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی «امام رضا(ع) و علوم روز» برگزار شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس خراسان آنلاین، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در این مراسم که در واحد خواهران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز را یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین برنامه‌ها در حوزه پژوهش دانست و اظهار کرد: اولین دوره این کنگره در سال 1399 با نشست‌های متعددی در محورهای ارتباطات و تبلیغ دینی، امام رضا(ع) و اقتصاد، حقوق، روان شناسی و علوم تربیتی، علوم پزشکی و سلامت، هنر و معماری و.. برگزار و مقالاتی نیز در این خصوص ارائه شد.

مرتضی رجوعی ادامه داد: اهداف دومین دوره از این کنگره نیز با ابتکار عمل فعالان حوزه اقتصادی، قانون گذاران و سیاست گذاران بنا شد صرفا مباحث نظری نباشد و امتداد اجتماعی داشته باشد .

رجوعی افزود: سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز نیز در محورهای مختلف علوم مبتنی بر سیره و تعالیم عالم آل محمد(ص) از جمله اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات و همچنین بخش ویژه امام رضا(ع) و تحول دانش‌بنیان تدارک دیده شده است

وی همچنین تدارک 5 نشست علمی با حضور نخبگان و پژوهشگران ملی و بین‌المللی، برپایی سه کارگاه تخصصی در زمینه مهارت‌های مطالعه و پژوهش در علوم و معارف امام رضا(ع)، حمایت و تقدیر از کتب و پایان‌نامه‌های برتر، چاپ مقالات برتر در مجله امام رضا(ع) و علوم روز و سایر مجلات پژوهشی و نمایه‌سازی در پایگاه‌های علمی را از جمله اقدامات و برنامه‌های این کنگره ذکر کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: امیداوریم مباحثی که در سومین دوره از این کنگره مطرح می‌شود بتواند در کاربست عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از راه‌های نشر علوم، پرورش دانش‌آموزان است

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی بیرجندی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه هدف تمامی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علم و هدایت بشر است، گفت: اهل بیت(ع) معدن علم و اعلام هدایه هستند و یکی از راه‌های نشر علوم، پرورش و تربیت دانش‌آموزان است، در واقع شخصیت‌ها را یا آثار آنان و یا شاگردان آنان معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) بیش از 30 سال در مدینه مشغول فعالیت‌های علمی و برگزاری حلقه‌های معرفتی بودند و دانشمندان بسیاری را در این محافل علمی تربیت کردند امام رضا(ع) نخست شاگردان را کشف می‌کردند و در زمینه سلیقه و استعداد آنان به تعلیم می پرداختند.

این پژوهشگر گفت: امام رضا(ع) شاگردانی همچون اباصلت هروی، ابی نصر بزنطی، زکریا بن آدم، ریان بن شبیب، صفوان بن یحیی و... را تربیت کردند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.