۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۸
کد خبر: 835857

در شرایطی که مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتظر اعلام خبر رسمی در خصوص برگزاری شهرآورد پایتخت از سوی مسئولان ذی ربط بودند دو خبر شوکه کننده منتشر شد تا چالشی بزرگ برای هر دو باشگاه در آستانه برگزاری شهرآورد پایتخت به وجود بیاید.

شوک «لوکادیا» و «سیلوا» به شهرآورد ۹۹

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتظر اعلام خبر رسمی در خصوص برگزاری شهرآورد پایتخت از سوی مسئولان ذی ربط بودند دو خبر شوکه کننده منتشر شد تا چالشی بزرگ برای هر دو باشگاه در آستانه برگزاری شهرآورد پایتخت به وجود بیاید.

تهدید سیلوا

خبر کوتاه اما بسیار نگران‌کننده بود، رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال با ارسال نامه رسمی به باشگاه استقلال اعلام کرد ظرف ۱۰ روز آینده مطالبات معوقه او را پرداخت کنند در غیر این صورت قراردادش با استقلال را به صورت یک‌طرفه فسخ خواهد کرد. در حالی که استقلالی‌ها این روزها به شدت گرفتار مسائل و مشکلات مالی هستند، پرداخت رقم حدود ۱۱۴ هزار دلار کار آسانی برای مدیران این مجموعه نیست، به ویژه امروز که نرخ ارز نیز به شدت افزایش یافته و استقلالی‌ها باید مبلغی بیش از ۴ میلیارد را به این بازیکن پرداخت کنند که به سادگی امکان پذیر نیست و استقلال باید خود را برای یک چالش مهم دیگر آماده کند؛ چون همان‌طور که آن‌ها موفق به پرداخت مطالبات استراماچونی در دوره فعالیتش نشدند، حالا نیز این داستان دوباره تکرار می شود تا یک پرونده انضباطی دیگر برای این باشگاه به سایر پرونده‌های انضباطی‌اش افزوده شود.

لوکادیا عمل کرد

همزمان با این خبر عجیب و نگران کننده، رسانه‌های خبری از غیبت لوکادیا در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس خبر دادند، هرچند به نظر می‎رسد این خبر زیاد نگران کننده نباشد، اما انتشار اخبار تکمیلی نشان داد لوکادیا به فرودگاه مراجعه کرده و قصد خروج از کشور را داشته است. این اتفاق نشان داد موضوع فراتر از یک شرایط بحرانی است و مهاجم هلندی پرسپولیس تصمیم خود را برای ترک ایران گرفته و دیگر خیال همکاری با پرسپولیس را ندارد.

اما لوکادیا برای خروج از تهران با مشکل بزرگی رو به رو شد، به همین دلیل تصمیم گرفت از فرودگاه امام خمینی(ره) برای مدیرعامل پرسپولیس پیغام بفرستد تا شاید مشکل او برای خروج از ایران رفع شود، اما گفته می شود مدیران پرسپولیس که از شنیدن این خبر شوکه شده بودند با این درخواست مخالفت می‌کنند و مدعی می شوند او اجازه ترک تهران را ندارد، اما لوکادیا که تصمیم خود را گرفته بود به درویش اعلام می‌کند خودش امور مربوط به دریافت تصویه حساب مالیات را انجام خواهد داد تا بتواند تهران را ترک کند.

حالا ریکاردو ساپینتو و یحیی گل محمدی در شرایط عجیب و غیر قابل پیش بینی گرفتار شده‌اند؛ اما هیچ راه چاره ای جز پذیرش این شرایط برای این دو سرمربی وجود ندارد. چون سیلوا و لوکادیو خیال بازگشت به تمرینات این دو تیم را ندارند و با ماهیگیری از آب گل آلود به دنبال وصول مطالبات معوقه خود هستند.

هنوز هیچ یک از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این ارتباط موضع‌گیری نکردند، اما از نشانه‌های موجود کاملاً پیداست آن‌ها در حفظ بازیکنان خارجی خود ناتوان ظاهر شدند و باوجود وعده برای حفظ آن‌ها حالا این دو بازیکن را موقتاً از دست دادند و بعید به نظر می آید دوباره امکان استفاده از این بازیکنان را داشته باشند.

لوکادیا گفت همسرش مریض است!

با این حال باشگاه پرسپولیس در واکنش به خبر منتشر شده در خصوص مهاجم هلندی این باشگاه اعلام کرد: یورگن لوکادیا در تمرین یکشنبه غایب بود. او بدون آنکه درباره غیبت خود و دلیل آن به باشگاه و تیم خبر و اطلاعی بدهد در تمرین غایب بود.

این اتفاق در حالی روی داد که باشگاه تعهدات مالی خود نسبت به این بازیکن را تمام و کمال انجام داده و از این ناحیه مشکلی وجود ندارد. این بازیکن در جریان پیگیری موضوع از سوی باشگاه نیز بر این مسئله تأکید داشت و اقدام و اضطرار او برای سفر، صرفاً به دلیل مشکلات خانوادگی است و از ناحیه انجام تعهدات قراردادی از سوی باشگاه مشکلی وجود ندارد که سبب این اقدام شده باشد.

وی دلیل این اقدام خود را بیماری همسرش اعلام کرده و اینکه می‌خواهد خود را به او و فرزندانش برساند. از طرفی، اگر این بازیکن قصد نافرمانی داشته باشد نیز به سختی می شود او را قانع کرد که دست از بهانه برداشته و بی سر و صدا در پرسپولیس به کارش ادامه دهد.با توجه به اینکه پرسپولیس شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، نبود لوکادیا ضربه سختی به پیکر تیم یحیی خواهد زد که قصد داشت در شهرآورد، با دو مهاجم به میدان برود و یک نمایش تهاجمی داشته باشد.

خبرنگار: سینا حسینی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.