طبق بررسی آماری حدود یک سوم بازیکن های هایپر کژوال یک بازی را به خاطر تبلیغات زیاد از گوشی خود پاک می کنند و دیگر به ادامه بازی نمی پردازند.

تبلیغات درون بازی‌ها منبع درآمد اصلی بازی سازان / بازی هایپر کژوآل چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، در حال حاضر بازی های هایپر کژوآل یکی از پررونق ترین سبک های بازی ویدئویی و موبایلی بین مردم و توسعه دهندگان بازی است. طرفداران این ژانر بازی محدود به سنی خاص نیستند و از پیر و جوان همه را علاقه مند خود می کند. محبوبیت این بازی ها تا حدی است که در سال های اخیر بیشتر بازی های پرطرفدار اپ ها در این ژانر بوده اند. این نوع بازی‌ها مهارت زیادی را از بازیکنان طلب نمی‌کنند و بسیار اعتیادآور هستند. بازی های هایپر کژوآل به سازندگان بازی ثابت کرد همیشه پیچیدگی یک بازی خوب نیست، گاهی سادگی باعث کشش و جذابیت بیشتر برای مخاطب می شود.

تاریخچه بازی های هایپر کژوآل چیست؟

به طور کلی بازی های هایپرکژوآل بازی هایی با طراحی ساده هستند و بازیکن می تواند با انتخاب سبک های مختلف(آسان، متوسط، سخت) سطح بازی خود را مشخص کند. یکی از اولین بازی های پرطرفدار این سبک بازی flappy bird در سال ۲۰۱۳ بود. این بازی با هزینه ساخت کم، در طول یک سال حدود ۵۰ میلیون بار دانلود شد و به بهترین بازی اندروید و آی او اس سال ۲۰۱۳ تبدیل شد. بعد از مدتی این بازی به درآمد ۵۰۰۰۰ دلاری تنها از طریق تبلیغات درون برنامه ای رسید. بازی سازان و توسعه دهندگان با مشاهده این استقبال و فروش چشمگیر به این نتیجه رسیدند که ساخت بازی موبایلی با هزینه پایین و با طراحی ساده نیز امکان پذیر است.

تبلیغات درون بازی‌ها منبع درآمد اصلی بازی سازان / بازی هایپر کژوآل چیست؟

درآمدزایی بازی های هایپر کژوآل

در این سبک بازی شما با تبلیغات متعدد رو به رو هستید. در حین بازی بازیکن برای گرفتن زمان بیشتر، سکه یا انواع اواتار باید تبلیغات چند ثانیه ای درون برنامه را مشاهده کند. با این کار درامد فوق العاده ای نصیب استدیو بازی می شود. البته ان ها باید حواسشان به تراکم و میزان تبلیغات باشد. طبق بررسی آماری حدود یک سوم بازیکن های هایپر کژوال یک بازی را به خاطر تبلیغات زیاد از گوشی خود پاک می کنند و دیگر به ادامه بازی نمی پردازند.

یکی دیگر از راه های مرسوم درآمدسازی از طریق این بازی ها، فروش عناصر بازی مانند آواتارهای مختلف و سکه است. البته میزان درآمدزایی از این روش بسیار کمتر از تبلیغات درون برنامه ای است. جالب است بدانید که سازندگان بازی‌ های هایپر کژوال ۶۳% درآمد ناشی از تبلیغات درون برنامه‌ای را از گوشی‌های IOS و ۳۷% را از دستگاه‌های اندرویدی کسب می‌کنند.

تبلیغات درون بازی‌ها منبع درآمد اصلی بازی سازان / بازی هایپر کژوآل چیست؟

بازی های هایپرکژوآل در ایران

علی نظری، مدیر فنی استدیو بازی سازی شاه غول در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: امروزه بازار بازی های هایپرکژوال بسیار داغ است. این ژانر تقریبا از سال ۲۰۱۷ به بعد خیلی محبوب شد. بازی های هایپر کژوآل، بازی هایی هستند که پیشرفت شما در بازی خیلی اهمیت ندارد و بیشتر برای گذراندن وقت ساخته شده اند. می‌توان از نینجا فروت و کرود سیتی به عنوان نمونه های موفق این سبک یاد کرد.

نظری با تاکید بر محبوبیت روزافزون این بازی ها عنوان کرد: اکثر استدیوهای داخلی و خارجی به سمت ساخت این بازی ها می روند. روال کار به این شکل است که یک ویدئو از بازی گرفته می شود و سپس به مرحله تست می رسد. اگر در مرحله تست کلیک خور آن خوب باشد، ناشرها بازی شما را برای نشر قبول می کنند. توصیه ها و تاکیدهایی هم برای بهتر شدن بازی می کنند و سپس به مرحله اجرا می رسد. بیزینش مدل این بازی ها هم بر مبنای تبلیغات است.

این بازی ساز درباره روند ساخت بازی های هایپرکژوال در ایران افزود: بازی های هایپرکژوال کاملا رایگان و کوچک هستند. حدود ۱۵ روز زمان برای ساخت چنین بازی ای نیاز است. ایرانی ها هم مشغول ساخت این بازی ها هستند، البته استدیو های ایرانی بیشتر بازی های ترند هایپرکژوال را کپی می کنند که این امر در تمام جهان مرسوم است. روند بدین شکل است که در ابتدا استدیو های بزرگ مثل کچاپ و ودو یک سری بازی تولید می کنند و بازی شان ترند می شود و دانلود زیادی می گیرد. بعد از آن ها استدیو های کوچک از روی این بازی های محبوب کپی می کنند. کاربر هم بر اساس شباهت و علاقه هر دو بازی را دانلود می کند.

خبرنگار: لیلا نوعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.