پیشنهاد سردبیر

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۶
کد خبر: 836088

۴۸ ساعت پس از برگزاری دیدار پایانی جام جهانی حالا دو تیم استقلال و پرسپولیس امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند تا دوباره تنور مسابقات داخلی داغ شود. هرچند شرایط دو تیم در برهه کنونی به قدری بغرنج است که نمی‌توان توقع یک بازی مهیج و شگفت‌انگیز از دو تیم را داشت.

یحیی مقابل ساپینتو خلع سلاح شد

ساپینتو در تجربه نخست خود در جریان دربی پایتخت به‌طورقطع دوست ندارد بازنده میدان لقب بگیرد، به همین دلیل انگیزه وی برای ارائه یک بازی هجومی بسیار زیاد است، بی‌شک او در این بازی روی توانمندی محبی و قایدی حساب ویژه‌ای باز کرده است.
البته شرایط یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس تا حدودی متفاوت‌تر از استقلال است، یحیی که تا پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی با کسب نتایج ایده‌آل نشان داده بود یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی است در این مدت تلاش کرد با افزایش هماهنگی میان بازیکنانش فضا را برای ادامه موفقیت فراهم آورد، اما جدایی ناگهانی بهترین گلزن پرسپولیس در آستانه شهرآورد از جمع سرخ‌پوشان شوک بسیار سنگینی را به آن‌ها وارد کرد به گونه‌ای که با توجه به غیبت لوکادیا و مصدومیت شیخ دیاباته حالا خط حمله زهردار پرسپولیس به کلی دچار افت شده و سرمربی پرسپولیس مجبور است برای تقویت این پست تیمش از بازیکنانی نظیر عبدی و پاکدل استفاده کند به این امید که در جریان بازی این دو بازیکن داخلی بتوانند دروازه استقلال را باز کنند.
با وجود این، هر دو سرمربی برای بالا بردن انگیزه میان بازیکنان خود زیاد به نقاط ضعف خود در آستانه این بازی حساس اشاره نکردند اما کاملاً پیداست ساپینتو و گل‌محمدی هر دو به نوعی از شرایط موجود رضایت چندانی ندارند به‌ویژه اینکه خارجی‌های دو تیم نظیر لوکادیا، دیاباته و سیلوا به نوعی ساز جدایی کوک کردند تا آن‌ها به شکل ناباورانه‌ای در آستانه این بازی آچمز شوند.
نبود تماشاگر در ورزشگاه یکی از چالش‌های دیگر هر دو سرمربی است، بی‌شک اگر در این بازی تماشاگران حضور داشتند شاید به واسطه حمایت آن‌ها از روی سکوها دو تیم می‌توانستند انگیزه بازیکنانشان را تشدید کنند، اما بازی در برابر سکوهای خالی نه تنها هیجان لازم را از این دیدار سرنوشت‌ساز سلب می‌کند بلکه سبب کاهش کیفیت فنی بازی نیز خواهد شد از این حیث یک چالش مضاعف برای هر دو تیم به وجود آمده تا دو تیم در شرایطی عجیب و نامناسب به استقبال یکدیگر بروند.
اتفاق عجیب دیگری که در آستانه شهرآورد پایتخت در جامعه هواداری دو تیم رقم خورده کاهش هیجان همیشگی در بین هواداران استقلال و پرسپولیس است. هواداران فوتبال که در بازی‌های گذشته با حرارت فراوانی اخبار و اتفاقات مرتبط با این بازی را در فضای مجازی و گعده‌های دوستانه و فوتبال دنبال می‌کردند به واسطه مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه تمایل چندانی به تعقیب اخبار مرتبط با این بازی ندارند به همین دلیل کری‌خوانی‌های قدیمی و کل‌کل‌های رنگی دیگر در گفت‌وگوهای هواداران دو تیم وجود ندارد از این رو انگار باید انتظار یک بازی در یخبندان را داشته باشیم .

خبرنگار: سیناحسینی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.