رسانه‌های خبری از برگزاری رزمایش دریایی مشترک بحرین و عربستان سعودی در پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز در شرق عربستان خبر دادند.

رزمایش دریایی مشترک بحرین و عربستان سعودی

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌ها از برگزاری رزمایشی دریایی با نام «جسر۲۳» (پل۲۳) بین نیروهای دریایی عربستان و بحرین در پایگاه دریایی «ملک عبدالعزیز» در شرق عربستان با هدف ارتقای توانمندی‌های دفاعی دو طرف خبر دادند.

نیروی دفاعی بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:« رزمایش مشترک نیروی دریایی عربستان و بحرین همچنین باهدف توسعه و تقویت انسجام عملیاتی، کارایی تاکتیکی، تبادل تجربه برای ارتقای توانمندی‌ها و همچنین یکپارچگی بین نیروهای دریایی مسلح انجام می‌شود».

براساس بیانیه نیروی دفاعی بحرین،« در این رزمایش، مراحل مختلف عملیات مشترک نظامی اجرا می شود و روش‌های مدیریت نبرد دریایی برای ارتقای کارایی افسران و پرسنل در فرآیند فرماندهی و کنترل و تبادل تجربیات رزمی میان شرکت کنندگان در رزمایش تمرین می شود».

عربستان سعودی در دسامبر ۲۰۲۱ میزبان رزمایش دریایی ترکیبی دوجانبه با نام «جسر-۲۲» بین نیروی دریایی عربستان و نیروی دریایی بحرین در پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز در ناوگان شرقی الجبیل بود.

عربستان و بحرین در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند و بحرین یکی از اعضای ائتلاف متجاوز سعودی در یمن به محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.