معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در فصل زمستان و همپوشانی آنها با یکدیگر باید از آمادگی کامل برخوردار باشیم تا اگر موج هشتم کرونا از راه رسید، غافلگیر نشویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد: آمادگی برای مقابله با موج هشتم کرونا ضروری است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شاپور بدیعی اظهار کرد: آمارهای موجود حاکی از آن است که خوشبختانه هنوز افزایش قابل توجهی در بحث ابتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های کووید ۱۹ نداشته‌ایم، اما باید از آمادگی کامل برای رویارویی با موج جدید برخوردار باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هم اینک بیشترین درگیری این روزهای ما موضوع آنفلوآنزای کودکان بوده و در خصوص کرونا وضعیت نگران کننده‌ای نداریم، اما بر آمادگی کامل بیمارستان‌ها در جهت مقابله با موج احتمالی هشتم تأکید داریم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمارهای کرونایی و شناسایی سویه‌های جدید کووید۱۹ در برخی از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی مشاهده شده، احتمال وقوع موج هشتم بحران کرونا وجود دارد و به همین جهت در جلسات قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

بدیعی گفت: در سویه‌های جدید شناسایی شده ویروس کووید ۱۹ در کشورهای مختلف بیشتر در بزرگسالان دیده شده است، لذا از عموم مردم می‌خواهیم که نسبت به دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین درگیری کودکان به بیماری های تنفسی مربوط به آنفلوآنزا بوده و خوشبختانه آمارهای بالای کرونا در این گروه سنی به ثبت نرسیده است.

استفاده از ماسک برای پیشگیری از خطر کرونا ضروری است

محمد حسن درخشان، مدیر توسعه و ارتقای شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون آمار مراجعان به مراکز منتخب کووید ۱۹ در خراسان رضوی و کشور تغییرات کوچکی کرده است، اما این تغییرات محسوس نیست و باید طبق نظر ستاد ملی کرونا پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود.


مدیر توسعه و ارتقای شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اکنون که شاهد افزایش مجدد ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف هستیم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده مستمر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و نیز تکمیل واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مورد تاکید است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورها، مراکز جامع سلامت منتخب کرونا در نوبت صبح آماده خدمت رسانی به بیماران احتمالی مبتلا به آنفلوانزا و کرونا با علائم تنفسی هستند.

درخشان تاکید کرد: پس از فروکش کردن بیماری کووید ۱۹ مراکز منتخب کرونا و درمانگاه‌های بخش خصوصی همکار، ویزیت بیماران آنفلوانزا را برعهده گرفتند و سایر مراکز بهداشتی نیز به حالت عادی خود بازگشتند و مراقبت‌های بهداشتی در این مراکز انجام می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.