نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به منزل شیخ «عکرمه صبری» رئیس هیات عالی اسلامی در قدس اشغالی و خطیب مسجد الاقصی یورش بردند.

یورش اشغالگران به خانه شیخ عکرمه صبری/ هشدار درباره نقشه صهیونیستها علیه مسجد الاقصی

به گزارش قدس آنلاین، از پایگاه خبری «عربی ۲۱»، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی احضاریه‌ای برای بازجویی به شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی تحویل دادند.

وی اندکی پس از یورش نیروهای رژیم صهیونیستیی به منزلش در گفت و گو با پایگاه خبری عربی ۲۱ درباره مواجهه مسجد الاقصی با خطرات روزافزون هشدار داد و افزود: اشغالگران اسرائیلی به دنبال بستن دهان‌ها و منع هرگونه مخالف هستند.

خطیب مسجد لاقصی با اشاره به جهت گیری‌های کابینه راستگرای جدید رژیم اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو که به دنبال سیطره بر مسجد الاقصی و اخراج اداره اوقاف اسلامی اردن است، نسبت به بروز فاجعه علیه این مسجد هشدار داد.

رسانه‌های صهیونیستی از عزم «ایتمار بن گویر» نماینده افراطی و وزیر جدید امنیت داخلی جدید این رژیم برای یورش به مسجد الاقصی طی چند روز آینده خبر دادند و نوشتند که او پلیس رژیم اشغالگر را از قصد خود مطلع کرده است و پیش از این نیز در سخنرانی خود در مراسم تحلیف کابینه جدید تاکید کرد که به یورش به اولین قبله مسلمانان ادامه می‌دهد.

شیخ صبری با توجه به جهت گیری کابینه جدید رژیم اشغالگر قدس و یورش مورد انتظار بن گویر به مسجد الاقصی به «عربی ۲۱» گفت: هر روز نیات مقامات رژیم اشغالگر نسبت به مسجد الاقصی و سیطره بر آن فاش می‌شوند و آنچه که به تازگی از یک سند اسرائیلی شامل ۱۱ بند منتشر شده است، خطری بزرگ برای مسجد الاقصی است و هر یک از بندهای آنها خطرناکتر از دیگری است.

خطیب مسجد الاقصی هشدار داد که نقشه وحشتناک مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل تصرف مسجد الاقصی یعنی تحمیل حاکمیت خود بر این مسجد مقدس و سلب اختیارات اداره اوقاف اسلامی برای اداره امور آن است.

وی تاکید کرد که جاه طلبی‌های اشغالگران متوقف نخواهد شد و آنها هر بار مطالبه جدیدی مطرح می کنند و از مناسبت‌های مختلف به ویژه اعیاد متعدد یهودیان بهره بردای می‌کنند.

شیخ صبری تاکید کرد که کابینه جدید رژیم اشغالگر رژیم اسرائیل خطوط قرمز را رد کرده و این موضوع تنها به بن گویر مربوط نمی‌شود بلکه به کابینه و کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) کنونی مربوط می‌شود که از طرح اشغالگری بزرگ و خطرناک علیه مسجد الاقصی حمایت می‌کند.

رئیس هیات عالی اسلامی در قدس، کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل را بطور کامل مسئول عواقب طرح‌های هدف قرار دادن مسجد الاقصی دانست و از کشورهای عربی و اسلامی خواست برای حفاظت از مسجد الاقصی وارد عمل شوند.

وی درباره نیت «بن گویر» برای هجوم به مسجد الاقصی اشاره کرد که موضوع خطرناک است زیرا مربوط به کابینه رژیم اسرائیل است و موضوع فقط به گروه‌های افراطی صهیونیستی مربوط نمی‌شود بنابراین دولت‌های عربی و اسلامی مسئولیت دارند و باید مداخله کنند و تنها گذاشتن اهالی قدس در میدان جایز نیست.

شیخ صبری با بیان اینکه حجم خطرات از توان اهالی قدس بیشتر است، بر اهمیت افزایش سفر فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی تاکید کرد و افزود: تا زمانی که مسجد الاقصی در خطر است این دعوت باید مستمر و پابرجا باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.