۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 839022

برنامه‌ریزی برای یک سفر معمولاً سرگرم کننده است. اما می‌تواند نسبتاً استرس زا نیز باشد. صرف نظر از اینکه به تعطیلات می‌روید یا رزرو بلیط هواپیما برای یک سفر کاری انجام می‌دهید، آماده‌سازی دقیق همیشه ضروری است.

نکاتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید

کارهای زیادی وجود دارد که باید برای سفر انجام دهید، اما معمولاً با خرید بلیط هواپیما شروع می‌کنید. این کار خیلی پیچیده به نظر نمی‌رسد، اما می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید بیشتر آشنا شویم.

تمام گزینه‌ها را در نظر بگیرید

از هر کجا که بلیط خود را خریداری می‌کنید، همیشه مهم است که بلیطی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین گزینه برای سفر شما باشد. البته که بلیط هواپیما ارزان جذاب است! اما همیشه با نیازهای هر مسافری مطابقت ندارد.

برخی از سفرها به سادگی نیاز به انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. بلیط شما یک کلاس رزرو دارد. هر کلاس رزرو شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که به شما ایده‌ای از انعطاف پذیری بلیط می‌دهد. به عنوان مثال، چه مدت مجاز به ماندن در مقصد خود هستید یا اینکه آیا در مسیرتان توقف دارید یا خیر. همچنین اینکه آیا مجاز به تغییر یا کنسلی بلیط خود هستید و هزینه انجام این کار چقدر است.

گزینه لغو بلیط معمولا برای بلیط چارتر وجود ندارد. یکی از راه‌های مناسب رزرو بلیط هواپیما، انتخاب سفرستان است. در سفرستان شما به راحتی می‌توانید پرواز داخلی و یا خارجی خود را بدون دردسر رزرو کنید. سفرستان با یک مجموعه از بهترین خطوط هواپیمایی ایرانی و خارجی همکاری دارد. در این سایت می‌توانید به شکل آنلاین و در کم‌ترین زمان، بلیط پرواز خود را از هر ایرلاینی که دوست داشته باشید رزرو کنید.

نکاتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید

همیشه اتفاقات غیر منتظره را در نظر داشته باشید

حتی اگر برنامه‌های سفر شما کاملا با برنامه‌ریزی است، همیشه موارد غیرمنتظره را در نظر بگیرید. غیر قابل تصور نیست که شما یا یکی از همراهانتان بیمار شوید. ممکن است کسی نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد. یا اینکه پرستار کودکان شما نتواند خود را برساند و کودکانتان بدون پرستار و تنها در خانه بمانند. بیمه مسافرتی تقریبا به اندازه خود تهیه بلیط هواپیما مناسب اهمیت دارد. اگر بیش از یک یا دو بار در سال سفر می‌کنید، انتخاب بیمه مسافرتی دائمی اغلب ارزان‌تر است. بله، این یک هزینه اضافی است، اما در مواقع اضطراری نیز بسیار بسیار مفید است. بنابراین پیش از سفر، هرگز از بیمه مسافرتی غافل نشوید.

تمام داده‌ها را با دقت بررسی کنید

هنگامی که خرید اینترنتی بلیط هواپیما انجام دادید و بلیط الکترونیکی خود را دریافت کردید، بلافاصله و با دقت بررسی کنید که آیا همه داده‌ها صحیح هستند یا خیر. رایج‌ترین خطاها اشتباهات تایپی و املایی هنگام پر کردن نام هستند و همچنین تاریخ‌هایی که اشتباه انتخاب شده‌اند. اگر خطایی در بلیط خود مشاهده کردید، بلافاصله با آژانس مسافرتی یا شرکت هواپیمایی که بلیط خود را از آن رزرو کرده‌اید تماس بگیرید. اگر بلیت هواپیما خود را دریافت نکنید، همین امر صدق می‌کند. زیرا هرگز نمی‌دانید چه مشکلی پیش آمده است. اگر در مورد بلیطی که از طریق سفرستان خریداری کرده‌اید سؤالی دارید، می‌توانید با همکاران ما در پشتیبانی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بررسی کنید که به کدام مدارک در سفر نیاز دارید

اگر زیاد به مسافت‌های طولانی سفر نمی‌کنید، ممکن است فقط لازم باشد کارت ملی همراه داشته باشید (برای بلیط هواپیما داخلی). همیشه بررسی کنید که چه مدارکی برای سفر خود نیاز دارید. زیرا گاهی اوقات به پاسپورت و همچنین ویزا برای مقصد خود نیاز خواهید داشت. اگر در حال حاضر گذرنامه دارید، همیشه به خاطر داشته باشید که برخی از کشورها از تاریخ ورود شما به کشور، حداقل شش ماه اعتبار پاسپورت شما را الزامی می‌کنند. با این حال، ما توصیه می‌کنیم که با سفارت کشور مقصد خود نیز مشورت کنید. زیرا ممکن است مقررات در مدت کوتاهی تغییر کند و سفارت آخرین اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکاتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید

بلیط خود را از چند روز قبل بخرید

بسیاری از متخصصان حوزه گردشگری معتقدند بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما خارجی ۶۴ روز قبل از روز سفر است. اما آن‌ها هشدار می‌دهند که این عدد یک میانگین است و ارزانترین بلیط هواپیما را می‌توان بین ۲۱ تا ۹۵ روز قبل از سفر پیدا کرد. این موضوع از کشوری به کشور دیگر هم تفاوت دارد.

خطوط هوایی مدتی قبل از پرواز شروع به انتشار بلیط می‌کنند. اما قیمت‌ها در اولین بار بالاتر است و با نزدیک شدن به روز سفر ارزان‌تر می‌شوند. به همین دلیل است که خرید بیش از حد بلیط از قبل به صرفه جویی در هزینه کمک نمی‌کند. هدف شما رسیدن به قیمت در جایی بین روزهای ۲۱ و ۹۵ است که ایرلاین‌ها انگیزه فروش بیشتری نسبت به خرید خریداران دارند. وقتی خیلی زود خرید می‌کنید، قیمت‌های بالای رزرو زودهنگام شما شبیه قیمت‌های رزرو دیرهنگام بلیط لحظه آخری است.

در عرض سه هفته از پرواز، یک نقطه ناشناخته وجود دارد که قیمت نزدیک به روز سفر افزایش می‌یابد. نزدیک کردن تاریخ خرید خود به تاریخ سفر دلخواه شما احتمالاً منجر به پرداخت اضافی برای بلیط شما می‌شود. زیرا شرکت‌های هواپیمایی نسبت به خریداران لحظه آخری انگیزه کمتری برای فروش دارند. شما باید عرضه و تقاضای سفر به مقصد خود را بدانید تا بتوانید بهترین زمان برای خرید بلیط را به درستی پیش بینی کنید. اما تقریباً همیشه بهتر است قبل از هفته سفر خرید کنید، زمانی که قیمت‌های لحظه آخری معمولاً جزو بالاترین قیمت‌ها هستند.

ارزان‌ترین فصل‌ها را برای سفر در نظر بگیرید

آیا برنامه‌های سفر شما قطعی است؟ اگر نه و اگر انعطاف‌پذیر هستید، سفر در زمان‌های خاصی از سال می‌تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. زمانی ارزان‌ترین بلیط‌ها را پیدا خواهید کرد که هیچ‌کس دیگری زیاد پرواز نمی‌کند. سفر بعد از تعطیلات و زمان‌های تعطیلات محبوب برای مسافرانی که بودجه کمی دارند عالی است. با سفر در این زمان‌ها متوجه خواهید شد که قیمت‌ها، به طور کلی، در زمستان کمتر از تابستان است. همچنین در تعطیلات قیمت‌ها گران هستند. انتظار می‌رود قیمت‌ها در حدود تعطیلات نوروزی، سفرهای تابستانی و شب یلدا افزایش یابد.

متخصصان گردشگری می‎گویند بلیط سفرهای خود را یک ماه تا یک هفته قبل از سفر رزرو کنید. فقط به یاد داشته باشید، این پیش بینی‌ها دقیق نیستند. خطوط هوایی را برای بررسی روند قیمت گذاری زیر نظر بگیرید. اما زیاد آن را جدی نگیرید. خطوط هوایی گاهی حدود ۲ میلیون تومان تفاوت بین گرانترین و کم هزینه‌ترین تاریخ سفر را گزارش می‌کنند. در پایان فراموش نکنید که با خرید از سفرستان می‌توانید ارزانترین، بهترین و معتبرترین گزینه‌ها را پیدا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.