مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش موارد مثبت تست های کرونا در هفته اخیر نشان دهنده شروع پیک بعدی  این بیماری و ضرورت توجه بیشتر مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است.

افزایش تست های مثبت کرونا، نشان دهنده آغاز پیک جدید این بیماری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، محمدحسن درخشان، با اشاره به اینکه در رصد اولیه آذرماه براساس مراجعات در یک ماه اخیر شاهد کاهش بیماری کرونا و افزایش موارد آنفلوانزا بودیم اظهار کرد: از ابتدای دی ماه روند مراجعه بیماران به مراکز منتخب و درمانگاه های بخش خصوصی ،نشان دهنده شروع پیک مجدد بیماری کرونا است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اکثر مردم هنوز تصور می کنند که علائم بیماری آنها مربوط به بیماری آنفلوانزا است این در حالی است که پس از بررسی های لازم، تست کووید آنها مثبت اعلام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بیماری کووید با زیر سویه های اومیکرون در حال خودنمایی است و این سویه می تواند به خصوص برای بیماران زمینه ای و سالمندان و افرادی که شش ماه از دریافت اخرین دز واکسن کرونا آنها گذشته خطر آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه در سطح جهانی نیز شاهد بروز مجدد بیماری کووید هستیم بنابراین باید با رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه ابتلا به این بیماری را کاهش داد، گفت: پرهیز از دورهمی ها به خصوص برای سالمندان و قرنطینه خانگی دانش آموزان دارای علائم تا زمان بهبودی کامل بیماری می تواند در مدیریت این سویه موثر باشد.

درخشان با بیان اینکه با توجه به مشارکت بخش خصوصی و درمانگاه های همکار برای ارائه خدمت به بیماران کووید، در حال حاضر شاهد ازدحام بیماران در مراکز منتخب نیستیم، افزود: ۴۵ مرکز منتخب و درمانگاه های خصوصی همکار در ویریت بیماران مشارکت دارند.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه لیست مراکز منتخب کووید و ساعت کاری آنها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بارگذاری شده است، بیان کرد: کماکان شیفت اداری صبح مراکز منتخب کووید فعال است و در صورت افزایش بیماران مراجعه کننده، ساعت کاری این مراکز تغییر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.