یک خبرنگار آمریکایی اهل ایالت ویرجینیای غربی این کشور ماه گذشته میلادی پس از منتشر کردن گزارشی در مورد سوء استفاده از معلولان در یک سازمان ایالتی مسئول مدیریت آسایشگاه‌ها و بیمارستانهای روانی این ایالت شغل خود را از دست داد.

خبرنگار آمریکایی به خاطر گزارش از سوءاستفاده از معلولان اخراج شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آملیا فرل کنیزلی، گزارشگر شبکه West Virginia Public Broadcasting (WVPB ) اعلام داشت، رهبران این سازمان ایالتی "تهدید به بی اعتبار کردن" این شبکه رادیو و تلویزیون برخوردار از بودجه دولتی کردند و سپس به او اعلام کردند گزارشگری درباره وزارت سلامت و منابع انسانی را متوقف کند. او چندی بعد از این موضوع فهمید که مقامات به شغل خبرنگاری پاره وقت او در این رسانه پایان داده‌اند.

کنیزلی در بیانیه‌ای گفت، مدیر خبرش به او اعلام کرد، بوچ آنتولینی، مدیر عامل WVPB و مدیر سابق ارتباطات جیم جاستیس، فرماندار جمهوریخواه، این دستور را صادر کرده است. آنتولینی از سال 2021 به عنوان مدیر عامل این رسانه کار کرده است؛ انتصاب او پس از آن صورت گرفت که جاستیس پس از تغییر در هیات مدیره این سازمان، مدیر عامل قبلی را برکنار کرد.

جاستیس پیشتر تلاشی ناموفق برای حذف بودجه دولتی رسانه WVPB داشته و متهم به انتصاب عوامل حزبگرا در هیات مدیره این رسانه شده است. رسانه WVPB سالانه حدود چهار میلیون دلار بودجه دولتی دریافت می کند.

آنتولینی از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرد، اما مقامات دیگر هرگونه تلاش برای تأثیرگذاری بر پوشش خبری رسانه‌ای را رد کردند. ویلیام اچ. فایل، رئیس نهاد آموزش پخش برنامه ویرجینیای غربی، گفت که آنتولینی به هیئت مدیره اعلام کرده، "کسی او را تحت فشار و زور قرار نداده است."

فایل در بیانیه ای گفت که کنیزلی هرگز اخراج نشد و همچنان نامش در لیست حقوق بگیران شبکه WVPB باقی مانده هر چند کنیزلی گفت که کلید ورود او به دفترش و ایمیل کاری او غیرفعال شده است.

این اخراج کنیزلی در دوره پر تلاطمی برای رسانه‌های ویرجینیای غربی اتفاق افتاد. چند روز قبل از آنکه او شبکه WVPB را ترک کند، سه خبرنگار رسانه Charleston Gazette-Mail گفتند که پس از انتقاد علنی از تصمیم داگ اسکاف، رئیس شرکتشان(رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان ایالتی) در خصوص سرمقاله اخراج شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.