سرپرست اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری گفت: تردد غیر ضروری مردم، خودروهایی که دچار نقص فنی شدند و تصادف به علت نداشتن سرعت مطمئنه باعث اختلال در خدمت رسانی در عصر امروز بود که با کمک پلیس راهور ترافیک روان شد. 

نمک‌پاشی بر زخم زمستان/ تردد غیرضروری مانع خدمت رسانی به مردم است

داود لطیفی در گفتگو با قدس خراسان اظهار کرد: شهرداری طی ۲۴ ساعت گذشته با ۶۲۰۰ نیروی پاکبان به همراه ۲۹۶ دستگاه انواع ماشین آلات نمک پاشی، برف روبی و لودر در حال آماده باش و فعالیت است.

وی افزود : ۷۵۴ باکس شن و نمک در محل پل ها و تقاطع های غیرهمسطح قرار داده شده که هم نیروهای پاکبان و هم مردم بتوانند برای رمپ ها استفاده کنند.

سرپرست اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری اظهار کرد: لازم است بدانیم در بحث فرآیند یخ زدایی دمای هوا خیلی مهم است. از دیشب ساعت ۳ صبح بارش برف را داشتیم با اینکه برف شدت داشت صبح همه معابر باز و نمک پاشی به صورت کامل انجام شده بود و طی امروز حداقل چهار یا پنج بار معابر اصلی شهر مشهد نمک پاشی شدند.

لطیفی عنوان کرد: در ساعات اولیه امشب ترافیک در برخی از نقاط مشهد سنگین شد و از ساعت ۵ بعدازظهر دمای هوا به زیر منفی شش درجه رسید. وقتی دما به زیر منفی شش درجه برسد نمک کارایی خود را از دست می دهد و وقتی نمک پاشی می شود نمک، یخ و برف را آب می کند و بعد از مدت غلظت آب نمک کم می شود و دوباره سطح معابر یخ می‌زند.

وی تصریح کرد: از ساعت ۴ و ۵ بعد از ظهر نتوانستیم به سرعت به مردم خدمت رسانی کنیم چون متاسفانه مردم از خودروهای شخصی استفاده کردند و تعدادی از خودروها که فاقد معاینه فنی یا نقص فنی بودند، به دلیل نداشتن سرعت مطمئنه باعث تصادف و ترافیک در سطح معابر شدند که همین امر باعث شد خودروهای خدمت رسان ما در ترافیک بمانند.

لطیفی در ادامه افزود: با همکاری پلیس راهور ترافیک روان شد و خدمت رسانی با سرعت بیشتری صورت گرفت. در همه معابر مناطق شهر مشهد نمک پاشی و برف روبی انجام شده و مسیرها توسط دستگاه های AVL کنترل می شود.



سرپرست اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری گفت: هر منطقه تعدادی ماشین دارد و هر دو ساعت نمک باشی انجام می شود. با هماهنگی سازمان عمران شهرداری شن، سیلیس و نمک تهیه کردیم که خود سیلیس باعث اصطکاک می شود تا خودروها سُر نخورند.

وی افزود: واقعیت این است که شهروندان هم باید همکاری کنند و تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و از خودروهای بدون معاینه فنی و دارای مشکل فنی از منازل خارج نشوند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

لطیفی در پایان متذکر شد: تصادف به علت عدم رعایت سرعت مطمئنه در سطح معابر زیاد است و از مردم خواهش می کنیم از تردد غیر ضروری خودداری کنند. پرسنل خدمات شهری از ساعت ۳ بعد از ظهر روز گذشته در حالت آماده‌باش کامل هستند و بعضی از پرسنل حتی نخوابیده اند و مردم بدانند که پرسنل خدمات شهری با تمام قوا آماده خدمت هستند و با هر اطلاع رسانی با سامانه ۱۳۷ بلافاصله وارد عمل می شوند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.