علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در کنار تأکید بر همکاری با بنیاد علم ایران به این نکته اشاره کرد که شبکه آموزش در نظر دارد قرارگاه علمی آموزشی و فناوری را در سازمان صدا و سیما فعال کند.

شبکه آموزش، قرارگاه علمی آموزشی و فناوری راه می‌اندازد

به گزارش قدس آنلاین، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش در شبکه خبر حضور پیدا کرد و در جریانِ توضیح درباره تفاهم‌نامه این شبکه تلویزیونی با بنیاد علم ایران از راه‌اندازی یک قرارگاه جدید در صداوسیما گفت.

او به این نکته اشاره کرد: شبکه آموزش درنظر دارد قرارگاه علمی آموزشی و فناوری را در سازمان صدا و سیما فعال کند تا گفته‌های علمی در صدا و سیما وجاهت قانونی داشته باشد.

عبدالعالی در خصوص برنامه‌ای که قرار است در حوزه علمی ساخته شود، گفت: برنامه‌ای در حال ساخت است که پژوهش‌های چند ساله دانشمندان را به صورت مستندگونه نشان می‌دهد. تمام این برنامه برای تعیین پیشرفت‌های علمی‌کشور است و شبکه آموزش می‌کوشد ترویج علم کند و دانشمندان کشور موارد علمی را به زبانی که قابل فهم باشند برای مردم بازگو کنند.

او درباره تفاهم‌نامه همکاری با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، توضیح داد: کار بنیاد علمی ایران این است که معضلات کشور را با توجه به تحقیقات علمی و با روش‌های علمی حل کند. این بنیاد با حمایت از پایان نامه‌ها، استادان دانشگاه، نخبگان پژوهشگران و فناوران به این هدف می‌پردازد.

مدیر شبکه آموزش، افزود: ارتباط فعالیت‌های این بنیاد با شبکه آموزش با دو هدف است. هدف اول این است که شبکه آموزش سعی دارد این پژوهش‌ها را معرفی کند. این پژوهش‌ها بسیار خوب و کاربردی است و در همین راستا شبکه آموزش برای معرفی این پژوهش‌ها ویدیوهای 3 دقیقه‌ای به نام «پاناسه» تولید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی‌پژوهشگران می‌توانند پایان نامه یا پژوهش‌های خود را در حوزه‌های مختلف مهندسی، علوم پزشکی و انسانی در این قالب سه دقیقه معرفی کنند. هدف بعدی تشویق دولتمردان به سمت حل مسائل به طریق علمی است. به عنوان مثال در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران پژوهش‌های خوبی در مورد آلودگی هوا و مسائل پالایشگاهی صورت گرفته است که اگر مسئولان به آن‌ها مراجعه می‌کردند شاید مشکلات کنونی را نداشتیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.