رئیس فدراسیون هاکی از حذف نام تیم ملی هاکی بانوان از مسابقات نوروزگاه بدون هیچ دلیلی خبر داد و گفت: برای افزایش توانمندی تیم ملی، قرار شد دیداری تدارکاتی با عمان داشته باشیم.

قدیمی: تیم ملی هاکی بانوان بی‌دلیل از مسابقات نوروزگاه حذف شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قدیمی اظهار کرد: مسابقات نوروزگاه قرار است به میزبانی شهرداری مشهد نیمه دوم اسفندماه و بعد از نیمه شعبان برگزار شود. با مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان مکاتبات زیادی در مورد حذف تیم ملی هاکی بانوان داشتیم که نتیجه‌ای نداشت به همین دلیل در سفر به عمان و امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون هاکی این کشور، ‌بنا شد تیم ملی داخل سالن هاکی بانوان کشورمان بازی دوستانه‌ای با تیم هاکی بانوان عمان به میزبانی این کشور داشته باشد.

قدیمی: تیم ملی هاکی بانوان بی‌دلیل از مسابقات نوروزگاه حذف شد

وی افزود: برای دیدار با عمان ۲۵ بازیکن و کادر فنی بانوان اعزام خواهند شد. این دیدار اول اسفند برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون هاکی همچنین یادآور شد: خوشبختانه تیم بانوان در مسابقات اخیر شگفتی‌ساز بود و سطح رقابت تیم‌هایی که در لیگ دسته اول با هشت تیم و دسته دوم با ۱۵ تیم قرار دارند بسیار بالا است.ضمن اینکه رقابت با کشورهای دیگر هم به توانمندی بیشتر این ورزش و تیم‌ها کمک می‌کند.

وی به مسابقات داخل سالن لیگ برتر هاکی بانوان باشگاه‌های کشور جام کوثر یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تبریز اشاره و اظهار کرد: در این مسابقات که در سالن ورزشی ستارخان تبریز و به مدت سه روز برگزار شد، تیم آبی‌پوشان همدان در دیدار فینال با غلبه بر استان گیلان به مقام قهرمانی دست‌یافت. در دیدار رده‌بندی نیز تیم باشگاهی رزفیلم تبریز با پیروزی مقابل تیم شهید مهدی‌زاده گلستان در ضربات شوت اوت، مقام سومی مسابقات را کسب کرد.

قدیمی افزود: در این مسابقات نماینده گلستان در جایگاه چهارم ایستاد. تیم باشگاهی پیشگامان سولدوز نقده نیز با پیروزی مقابل تیم شالوده شایان یاسوج در رده پنجم قرار گرفت. تیم استان اردبیل نیز به دلیل عدم حضور تیم زریبار اسپورت مرکزی در مسابقه، با اعلام باخت فنی نماینده استان مرکزی، در مکان هفتم مسابقات جای گرفت.

مسابقات نوروزگاه به میزبانی شهرداری مشهد برگزار خواهد شد و بانوان ورزشکاه در این پیکارها حضور خواهند یافت.

قدیمی: تیم ملی هاکی بانوان بی‌دلیل از مسابقات نوروزگاه حذف شد

رئیس فدراسیون هاکی در ادامه این گفت‌وگو از آمادگی تیم هاکی مردان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی خبر داد و یادآور شد: ترکیب ۱۲ نفره تیم ملی مشخص شده و اردوهای چهار مرحله‌ای تیم ملی در ارومیه، گرگان، تهران و تبریز برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی در دوره قبلی در آلمان عنوان سوم جهان را کسب کرد و هدف تیم راهیابی دوباره به جمع چهار تیم و کسب جایگاهی بهتر از دوره قبلی است، خاطرنشان کرد: تیم ملی هاکی ۱۳ بهمن اعزام خواهد شد. جام جهانی هاکی داخل سالن با حضور ۱۲ تیم طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه به میزبانی پروتوریا آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد که تیم ملی کشورمان در مرحله نخست و در گروه بی با تیم‌های ملی جمهوری چک، استرالیا، آفریقای جنوبی، آمریکا و آرژانتین هم‌گروه است.

قدیمی افزود: نکته حائز اهمیت اینکه این مسابقات با حضور ۱۲ کشور برگزار و ایران به‌عنوان نماینده آسیا در آن حضور خواهد داشت که با مکاتباتی که با فدراسیون هاکی آفریقای جنوبی داشتیم قرار شد روادید سریع صادر شود.

رئیس فدراسیون هاکی با تأکید بر اینکه خرید و تکمیل تجهیزات و لباس و وسایل ورزش هاکی به دلیل تحریم‌ها بسیار سخت و طاقت‌فرسا است، خاطرنشان کرد: کنفدراسیون آسیا همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشت و با حمایت این کنفدراسیون، ‌ تجهیزات ورزش هاکی به ایران اهدا شد.

قدیمی یادآور شد: این وسایل شنبه به تهران می‌رسند و تا پایان سال ۱۴۰۲ هیئت‌های استانی را از نظر امکانات ورزشی غنی خواهیم کرد.

قدیمی: تیم ملی هاکی بانوان بی‌دلیل از مسابقات نوروزگاه حذف شد

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.