دبیر ستاد آزمون‌های اصفهان از کشف تعداد محدودی وسائل ارتباطی و ابزار تقلب در آزمون سراسری صبح پنجشنبه در این استان خبر داد و به خانواده‌ها و دانش‌آموزان توصیه کرد که فریب افراد سودجو را نخورند.

کشف تعداد محدودی ابزار تقلب در کنکور اصفهان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان فریب نخورند

به گزارش قدس آنلاین رضاعلی نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز صبح در آزمون سراسری ۱۴۰۲ که برای گروه علوم تجربی برگزار شد، تعداد محدودی وسائل ارتباطی و ابزار تقلب در استان کشف و ضبط و تحویل مقام قضایی شد.

وی با بیان اینکه این ابزار تقلب مواردی مانند سیم کارت داخل کفش و هندزفری داخل گوش بود، تصریح کرد: شبکه اینترنت در محل حوزه های امتحانی همانطور که پیش از این اعلام شد، قطع است.

نوروزی از خانواده ها و دانش آموزان درخواست کرد که به هیچ عنوان فریب افرادی که می خواهند آنها را گمراه کنند، نخورند زیرا این قبیل وسائل تقلبی کشف می شود و آینده دانش آموزان از بین می رود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان همچنین به داوطلبان آزمون سراسری تاکید کرد که کارت ورود به جلسه را به‌صورت چاپ شده همراه با کارت شناسایی معتبر مانند شناسنامه و کارت ملی حتما همراه خود داشته باشند.

وی افزود: امروز در مواردی، تعدادی از داوطلبان کارت چاپ شده یا کارت شناسایی همراه خود نداشتند که باعث ایجاد مشکلاتی شد.

نوروزی همچنین از داوطلبان درخواست کرد که به هیچ عنوان مواد خوراکی و آشامیدنی با خود به حوزه های امتحانی نیاورند و گفت: از داوطلبان داخل حوزه ها پذیرایی می شود بنابراین به هیچ وجه اجازه ورود مواد خوراکی به آنها داده نمی شود.

وی ادامه داد: داوطلبان فقط وسائل پاسخگویی مانند مداد و پاک کن، کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی همراه خود داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه امروز صبح آزمون گروه علوم تجربی با آرامش و ایمنی در سراسر استان اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: تعداد غایبان در مقایسه با آزمون سال ۱۴۰۱ بسیار کمتر بود و همچنین با هماهنگی با فرمانداران در همه حوزه های امتحانی برای خانواده های داوطلبان امکانات لازم در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور حدود ۵۶ هزار داوطلب از امروز صبح پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز شد و تا فردا جمعه ۳۰ دی ادامه دارد.

از بین داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری در استان اصفهان، بیشترین داوطلبان با سهم حدود ۵۰ درصدی مربوط به گروه علوم تجربی هستند و حدود ۲۵ هزار داوطلب در این گروه امروز صبح به رقابت با یکدیگر پرداختند.

همچنین حدود ۱۵ هزار نفر در گروه علوم انسانی، ۹ هزار نفر در گروه علوم ریاضی، چهار هزار نفر در گروه زبان و سه هزار نفر در گروه هنر در نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۲ در استان اصفهان ثبت نام کرده اند.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت نخست آن پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه امسال و نوبت دوم در تیر سال آینده برگزار خواهد شد.

حدود ۹۷۹ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در کشور ثبت نام کردند که حدود ۶ درصد از آنها یعنی نزدیک به ۵۶ هزار داوطلب از استان اصفهان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.