انتخابات

موسسه مشاوره مهاجرت سرمایه گذاری هنلی اند پارتنرز اعلام کرد، حدود ۱۲ هزار میلیونر انگلیسی از سال ۲۰۱۶ تاکنون انگلیس را ترک کرده‌اند.

۱۲۰۰۰ میلیونر از انگلیس خارج شدند/ غرب آسیا، مقصد میلیونرها

به گزارش قدس آنلاین، رسانه ها با استناد به مطالعه موسسه مشاوره مهاجرت سرمایه‌گذاری هنلی اند پارتنرز، بیش از ۱۰۰۰ میلیونر در سال ۲۰۲۲ انگلیس را ترک کرده‌اند.

بر اساس این این یافته ها، ۱۴۰۰ نفر که ثروت آنها از یک میلیون دلار بیشتر است این کشور را در سال گذشته ترک کرده اند.

این تعداد به ۲۲۰۰ نفر در سال ۲۰۱۹، ۲۸۰۰ در سال ۲۰۱۸ و ۴۲۰۰ نفر در سال ۲۰۱۷ انگلیس اضافه شده است.

گفته می شود، جدیدترین خروج سرمایه گذاران در ادامه روندی است که اندکی پس از رای گیری در مورد برگزیت در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، در آن زمان انگلیس روابط خود با اتحادیه اروپا قطع کرد.

بر اساس آمار موسسه هنلی اند پارتنرز، از آن زمان تاکنون در مجموع حدود ۱۲ هزار نفر انگلیس را ترک کرده است. قبل از رای گیری برای برگزیت، انگلیس شاهد ورود سرمایه گذاران با دارایی خالص بالا به این کشور بود.

استوارت ویکلینگ، رئیس دفتر هنلی اند پارتنرز لندن، به روزنامه تایمز گفته است: «اکنون که برگزیت جای پای خود را باز کرده است و تاثیرات بلندمدت واقعی آن احساس می‌شود، ما شاهد افزایش تحرکات شهروندان ثروتمند انگلیس برای پس گرفتن موقعیت شان در اتحادیه اروپا از طریق اخذ اقامت این اتحادیه یا شهروندی به وسیله سرمایه گذاری هستیم.»

بنا بر اعلام این موسسه، بسیاری از این میلیونرها به غرب آسیا و آسیا به عنوان مقصد بالقوه امیدوارکننده برای جابجایی نگاه می‌کنند. برای مثال، پیش بینی می شود، امارات بیشترین ورود میلیونرها در سال گذشته را به خود اختصاص داده باشد.

یک مطالعه جدید توسط مرکز اصلاحات اروپایی نشان داده است، در حال حاضر، برگزیت حدود ۳۳ میلیارد پوند(۴۰ میلیارد دلار) برای اقتصاد انگلیس هزینه در بر داشته است.

دفتر مسئولیت بودجه انگلیس اخیرا محاسبه کرده است، پی‌آمدهای همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، تولید ناخالص داخلی این کشور را در بازه ۱۵ ساله ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۱ حدود ۴ درصد یا حدود ۱۰۰ میلیارد پوند کاهش خواهد داد.

کنفدراسیون صنعت تجارت انگلیس ماه گذشته اعلام کرد، اقتصاد این کشور در حال حاضر وارد رکود «کوتاه و کم عمق» شده و به علت تورم بالا و سرمایه گذاری پایین در مسیر کاهش حدود ۰.۴ درصدی در سال جاری میلادی قرار داد.

نتایج یک تحقیق که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی به از دست رفتن ۳۳۰ هزار نیروی کار در این کشور منجر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.