مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی بهمن به ۱۲۵ میلیون قطعه برسد که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خبر داد: جوجه ریزی بهمن به ۱۲۵ میلیون قطعه می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب اسداله نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: متوسط قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری در سطح کشور ۳۵ تا ۳۸ هزارتومان و مرغ گرم ۵۵ تا ۵۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب ۶ تا هشت هزارتومان اختلاف دارد.

به گفته وی، طی روزهای آتی امیدواریم قیمت مرغ در بازار افزایش یابد تا مرغداران از زیان سنگین خارج شوند.

اسداله نژاد می‌گوید: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی بهمن به ۱۲۵ میلیون قطعه برسد که این میزان تولید به رغم ازدیاد تقاضا در ایام پایانی سال به سبب تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان؛ اما بازهم پیش بینی می‌شود که مازاد نیاز داخل خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی حداکثر نیاز جوجه ریزی ماهانه را ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام و ابراز کرد: بنابر آمار در دی ماه ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که به سبب مازاد عرضه، قیمت مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب است که با خرید تضمینی و حذف تعهدات ارزی صادرات باید مرغ به نرخ مصوب برسد.

وی با بیان اینکه کمبودی در تامین و عرضه مرغ نداریم، تصریح کرد: با توجه به میزان جوجه ریزی دی ماه و برآورد جوجه ریزی بهمن نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه با مازاد تولید روبه‌رو خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.