۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 846762

با گذشت سه سال از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شهروندان این کشور از وضعیتی که کشورشان پس از برگزیت تجربه کرده است، ناراضی هستند.

نارضایتی انگلیسی‌ها از نتایج برگزیت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، با گذشت سه سال از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شهروندان این کشور از وضعیتی که کشورشان پس از برگزیت تجربه کرده است، ناراضی هستند.


سه سال پیش، ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰، انگلیس پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام اتحادیه اروپا را رسما ترک کرد و برگزیت تحقق یافت. اکنون با گذشت سه سال از آن اتفاق تاریخی، بدون تردید شهروندان انگلیسی امروز دل خوشی از برگزیت و نتایج آن ندارند و در سومین سالگرد برگزیت انگلیسی‌ها به جای برگزیت بیشتر از واژه «برگره» Bregret که از دو واژه «regrets» به معنای حسرت و «Brexit» به معنای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تشکیل شده است صحبت می‌کنند. چرا که با گذشت سه سال از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، نرخ تورم در این کشور در بالاترین سطح قرار دارد و وضعیت تولید اصلا خوب نیست.

تردیدی نیست که جنگ اوکراین و همه گیری کووید ۱۹ بر وضعیت اقتصادی انگلیسی تاثیرگذار بوده، اما اقتصاد این کشور بیشتر از کشورهای دیگر آسیب دیده است. بسیاری از وعده و وعیدهای مهمی که سه سال پیش طرفداران برگزیت در انگلیس به شهروندان دادند، تحقق پیدا نکرده اند. به عنوان مثال مهاجرت‌های غیرقانونی که ریشه کن کردن آن یکی از وعده‌های حامیان برگزیت بود، سال گذشته به اوج خود رسید این در حالی است که انتظار می‌رفت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این امکان را به لندن بدهد که کنترل مرزهای ملی خود را به طور کامل به دست گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروزه از هر سه شهروند انگلیسی دو نفر بر این عقیده هستند که خروج کشورشان از اتحادیه اروپا به درستی تدارک دیده نشده و مذاکرات خوبی در این باره صورت نگرفته است. علاوه بر این اکثرای افراد می‌گویند اگر قرار باشد بار دیگر درباره برگزیت در همه پرسی شرکت کنند، به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای منفی خواهند داد، اما برگزاری چنین همه پرسی‌ای فعلا در دستور کار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.