روزنامه هاآرتص نوشت که ظهور گروه حماس در شهر اریحا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را غافلگیر کرد.

هاآرتص: ظهور حماس در اریحا اسرائیل را غافلگیر کرد

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه هاآرتص نوشت: ظهور گروه مسلحانه حماس در منطقه اریحا نه فقط یک اتفاق غافلگیرکننده برای اسرائیلی‌ها و نیروهای امنیتی آن بلکه برای تشکیلات خودگردان فلسطین و دستگاه‌های امنیتی آن نیز بود. اریحا که یک شهر توریستی است برعکس دیگر شهرهای کرانه باختری مثل نابلس و جنین بسیار کم اتفاق افتاده که شاهد درگیری‌ها یا زیرساخت سازمانی گسترده باشد.

این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی فلسطینی اعلام کرد: آنچه در اریحا رخ داد نشان دهنده تلاش حماس برای تشکیل باندهای مسلحانه در هر مکانی است و این چیزی است که تشکیلات خودگردان فلسطین باید درباره آن هوشیار باشد.

این روزنامه نوشت: اریحا یکی از شهرهایی است که بیشترین ارتباط را با نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله آکادمی افسران پلیس و دانشگاه استقلال و زندان‌های مرکزی آن دارد. درگیری‌ها در این شهر یک اتفاق غافلگیرکننده برای ساکنان است؛ به ویژه اینکه این شهر از زمان شیوع کرونا در مارس ۲۰۲۰ مقصدی برای سپری کردن تعطیلات خانواده‌های فلسطینی بوده است.

عبدالکریم سدر، شهردار اریحا به هاآرتص گفت: این شهر توریستی هفته گذشته در معرض محاصره اسرائیل در چارچوب سیاست مجازات جمعی قرار گرفت که تأثیر زیادی بر اقتصادش گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.