مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد ۲۳درصدی کشورهای هدف صادراتی در این گمرک استانی خبر داد و گفت: گمرک سمنان از ابتدای سال تاکنون به ۳۵ کشور جهان کالا صادرات داشته است.

رشد بازارهای صادراتی سمنان با وجود تحریم‌ها/ ارزنده‌تر شدن کالاهای صادراتی استان

به گزارش قدس آنلاین استان سمنان علی سعدالدین در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد: گمرک استان سمنان در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۴۳ هزار و ۸۹۴ تن کالا به ارزش ۹۷ میلیون و ۵۷۶ هزار دلار به کشورهای دیگر صادر کرده است.

وی با اشاره به بارگیری صادرات این استان به مقصد ۳۵ کشور جهان تصریح کرد: علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی، بازارهای صادراتی گمرک استان در این ۱۰ ماهه با رشد بیش از ۲۳ درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان به تنوع بالای کالاهای صادراتی در این استان پرداخت و ادامه داد: هیدروکسید سدیم، هیدروکربن سبک، سیم و کابل، سرب تصفیه نشده، روغن تصفیه شده، کولر آبی، آبگرمکن، ظروف پلاستیکی، ورق آلومینیوم، میتل استات، اسیدسولفوریک، شیرخشک، کرک و پشم، مواد شوینده، کلسیم کلراید، کاشی و سرامیک، پودر باریت و...از مهمترین کالاهای صادراتی این استان است.

وی از عراق و افغانستان به عنوان مهمترین بازارهای صادراتی استان نام برد و افزود: ترکیه، روسیه، پاکستان، امارات، ترکمنستان، آذربایجان، کویت، ایتالیا، هند، چک، ژاپن، ارمنستان، ازبکستان و...از مهمترین مقاصد صادراتی گمرک در این استان است.

سعدالدین از ارزنده تر شدن کالاهای صادراتی در این استان صنعتی و معدنی خبر داد و گفت: در این مدت صادرات استان سمنان با وجود کاهش سه درصدی از نظر وزنی، از نظر ارزش ۲۳ درصد رشد داشته و این خود گویای این است که کالاهای تولیدی استان ارزش افزوده بیشتری پیدا کردند.

مدیرکل گمرک استان سمنان ارزش هر تن کالای صادراتی این استان را ۴۰۰ دلار اعلام کرد و گفت: میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی از فعالیت ۸۴ شرکت صادراتی در ۱۰ ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: کالاهای صادراتی استان توسط این ۸۴ شرکت صادراتی و طی پنج هزار و ۷۱ اظهارنامه گمرکی صادر شدند.

سعدالدین میزان واردات و واردات موقت گمرک استان در این ۱۰ماهه را ۲۲ هزار و ۹۷۰ تن اعلام و اظهار کرد: کل واردات این استان ۷۶ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۴۱ دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: کالاهای وارداتی گمرک استان از ۲۶ کشور جهان و از جمله کشورهای ترکیه،چین، آلمان، چک، ژاپن، امارات و...، بوده است.

وی اضافه کرد: واردات استان از نظر وزنی ۷.۱۱درصد و از نظر ارزش ۷.۲۲درصد افزایش داشته است.

سعدالدین گفت: مهمترین واردات این استان شامل مواد اولیه و ماشین‌آلات کارخانجات و قطعات مورد نیاز خطوط تولید بوده است..

وی از مثبت بودن تراز تجاری این استان خبر داد و اظهار کرد: صادرات استان بیش از ۲۱ میلیون دلار بیشتر از واردات این استان بوده است.

وی از درآمد ۱۹۰ میلیارد تومانی گمرک استان خبر داد و افزود: درآمدهای گمرکی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳۳درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.