مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی در بحث مردمی کردن کارها به اجرای طرح خادمین مهارتی در کشور طی ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه که از کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان دیگر کلید خواهد خورد، اشاره کرد و گفت: در این روزها افتتاح رسمی ۹۰۰ آموزشگاهی که در سال جاری مجوز دریافت کرده‌اند، انجام خواهد شد.

آغاز اجرای طرح خادمین مهارتی از کنار بارگاه رضوی

به گزارش قدس خراسان، افشین رحیمی اظهار کرد: تا سال گذشته در استان خراسان رضوی نزدیک به ۸۰۰آموزشگاه فنی داشتیم که در حال حاضر این تعداد به هزار و ۷۰۰ آموزشگاه فنی رسیده است.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه اعطای مجوزها و سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مردمی کردن آموزش‌ها در تمامی قسمت‌ها بوده است، افزود: در یک سال اخیر و از آغاز دولت جدید بیش از ۹۰۰ مجوز آموزشگاه در استان صادر شده است.

وی در بحث مردمی کردن کارها به اجرای طرح خادمین مهارتی در کشور طی ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه که از کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان دیگر کلید خواهد خورد، اشاره کرد و ادامه داد: در این روزها افتتاح رسمی ۹۰۰ آموزشگاهی که در سال جاری مجوز دریافت کرده‌اند، انجام خواهد شد.

رحیمی به ایجاد مرکز بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد در سال آینده اشاره کرد و افزود: نزدیکی بین حوزه‌های فناوری با مهارتی در این مرکز در دستور کار قرار دارد و بچه‌هایی که صاحب طرح و نوآوری هستند، در کنار افرادی قرار می‌گیرند که صاحب پنجه‌های قوی هستند.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی به بهره‌برداری از نخستین مرکز نوآوری طلا و جواهر ایران در مشهد اشاره کرد و افزود: نخستین مرکز (آی‌سی‌تی) در مرکز فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده و سال آینده هم مرکز نوآوری بازی‌سازی رایانه‌ای در مشهد راه‌اندازی خواهد شد که نخستین مورد در کشور است.

وی به افتتاح ۱۶ مرکز فنی و حرفه‌ای در بردسکن با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی و اشتغال مستقیم برای ۵۱ نفر در این مراکز اشاره کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای مسئولیتی در قبال اشتغال افراد ندارد، بلکه باید بسترساز اشتغال باشد؛ اما در سازمان فنی و حرفه‌ای سالانه ۱۳۰هزار نفر آموزش می‌بینند که بخشی از این افراد سربازان، زندانیان، دانشجویان و دانش‌آموزان و بخشی هم شاغلانی هستند که آموزش می‌بینند.

خبرنگار: مهدی توحیدی‌فر

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.