رهبر کره شمالی در مراسم کلنگ‌زنی احداث پروژه‌های جدید مسکونی و کشاورزی شرکت کرد؛ پروژه‌هایی که بخشی از تلاش وی برای دستاوردهای داخلی همزمان با تعمیق انزوای اقتصادی این کشور در بحبوحه پیگیری جدی برنامه‌های تسلیحات اتمی‌اش محسوب می‌شوند.

حضور رهبر کره شمالی در مراسم کلنگ‌زنی احداث پروژه‌های مسکونی و کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA اعلام کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز چهارشنبه کلنگ زمینی را برای احداث یک مزرعه گلخانه‌ای بزرگ در حومه پیونگ‌یانگ زد؛ جایی که جو یونگ وون، یکی از مقامات ارشد کره شمالی در سخنرانی گفت، تامین "سبزیجات تازه در تمامی فصول" برای ساکنین پیونگ‌یانگ، یک "اولویت" است.

کیم جونگ اون همچنین در مراسمی به مناسبت آغاز مرحله دوم یک پرژه ساختمانی برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در منطقه "هوآسونگ" پیونگ‌یانگ شرکت کرد. این پروژه بخشی از برنامه‌های وسیع‌تر برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی جدید در پایتخت تحت یک برنامه توسعه ملی پنج ساله است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ادامه دارد.

کارشناسان می‌گویند، کره شمالی کمبودهای شدیدی در تعداد واحد مسکونی دارد که طی دهه‌ها رکود اقتصادی بدتر شده‌اند. اما شرایط زندگی در پیونگ‌یانگ بسیار بهتر است؛ جایی که کیم جونگ اون در سال‌های گذشته پروژه های توسعه‌ای عظیمی در آن انجام داده تا وضعیت سکونت سران را ارتقا بخشد و خط افق این شهر را تغییر دهد.

کیم توک هون، رئیس کابینه کره شمالی در سخنرانی سازندگان نظامی و غیرنظامی را به انجام معجزه‌های حیرت‌آور در ساخت پایتخت در دوره حکومت کیم جونگ اون ترغیب کرد.

وی تاکید کرد که این ساخت و سازها باید بدون شکست در مواجه با مشکلات جدی نامشخص انجام شوند.

این مراسم‌های کلنگ‌زنی یک هفته پس از ان برگزار شدند که کیم جونگ اون رژه نظامی بزرگی در پیونگ‌یانگ برگزار کرد و در جریان آن حدود ۱۲ موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت؛ تعدادی که به رغم منابع محدود در حالی که دیپلماسی همچنان متوقف است، بی‌سابقه محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.