روز پنج‌شنبه مردم فرانسه به خیابان‌ها رفتند تا به طرح جنجالی امانوئل ماکرون در ارتباط با افزایش سن بازنشستگی اعتراض کنند.

فرانسوی‌ها باز هم در خیابان/ آمادگی معترضان برای «فلج کردن» کشور

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از فیگارو، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد ۴۴۰ هزار نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها رفتند در حالی که برگزارکنندگان از تعداد ۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر سخن گفتند.

انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف روز پنج‌شنبه به فشارهای خود علیه نمایندگان ادامه دادند در حالیکه نمایندگان در حال به پایان رساندن رایزنی‌های خود درباره این طرح دولت در اواسط امروز، جمعه هستند. بعد از آن این طرح به مجس سنا جهت بررسی خواهد رفت.

این انجمن‌ها خواهان حضور گسترده‌تر برای تحرک و تظاهرات در هفتم مارس هستند و تهدید کرده‌اند در صورتیکه دولت این طرح افزایش بازنشستگی را کنار نگذارد، کشور را فلج خواهند کرد.

ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه نافرمان» در حاشیه تظاهرات در مون‌پولیه گفت: در هفتم مارس همه چیز را تعطیل خواهیم کرد، همه چیز باید در همه جا متوقف شود.

سازمان‌های دانشجویی نیز خواستار افزایش تحرک و تظاهرات علیه طرح دولت همزمان با اعلام بسیج جوانان در نهم مارس شدند. روز پنج‌شنبه تعدادی از نهادهای دانشگاهی نیز به خصوص در پاریس بسته شدند.

این اعتراضات در ۱۶ اسفند هم برگزار خواهد شد.

اخیرا دولت "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهوری فرانسه طرحی را مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال ارائه کرده که این امر منجر به نارضایتی مردم و اعتراضات خیابانی شده است. همچنین اعتراضات جدیدی نیز برای ماه جاری میلادی (فوریه) و ماه آینده میلادی (مارس) در این کشور برنامه ریزی شده است.

دولت فرانسه در حال حاضر برای کاهش اختلافات میان مردم و دولت مساله دورکاری را به عنوان یک امتیاز مطرح کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.