جشنواره ملی اقوام و عشایر همزمان با عید سعید مبعث در شهرستان اسلامشهر برپا شد.

برپایی جشنواره ملی اقوام و عشایر در اسلامشهر

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با عید سعید مبعث، عصر امروز نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر با حضور نمایندگان اقوام و گروههای ایرانی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری در شهرستان اسلامشهر آغاز بکار کرد.

سید بهنام میرزاپور رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اسلامشهر در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: همزمان با سالروز بعثت رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، نخستین جشنواره ملی اقوام و عشایر در شهرستان اسلامشهر فعالیت خود را آغاز کرد.

برپایی جشنواره ملی اقوام و عشایر در اسلامشهر

میرزاپور افزود: این نمایشگاه در راستای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی از استانهای کشور و عرضه محصولات و تولیدات شهرستانها با حضور نمایندگان استانها و اقوام مختلف در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، بیان کرد: معرفی فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم اقوام مختلف و ایجاد وحدت و همبستگی بیشتر و اجرای برنامه های فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اسلامشهر بر پا شده است.

برپایی جشنواره ملی اقوام و عشایر در اسلامشهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اسلامشهر، تاکید کرد: جشنواره ملی اقوام که تا ۱۲ اسفندماه ادامه دارد، در غرفه های مختلف که با همکاری فرمانداری و با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، شورای اسلامی شهر، شهرداری اسلامشهر و ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده، نمایندگانی از اقوام ایرانی از جمله ترک، کرد، لر، ترکمن، عرب، مازنی، گیلک، بلوچ و غیره حضور دارند.

برپایی جشنواره ملی اقوام و عشایر در اسلامشهر

وی گفت: برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، برگزاری بازی‌های بومی، محلی و عشایر و اجرای جشن و موسیقی‌های سنتی و محلی از جمله برنامه‌های جشنواره ملی اقوام و عشایر به شمار می‌رود.

میرزاپور با قدردانی از حضور هنرمندان و اقشار مختلف مردم در جشنواره اقوام و عشایر، خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره و بازید از این نمایشگاه جشنواره همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۲ به نشانی اسلامشهر، خیابان صیاد شیرازی، روبروی فرمانداری اسلامشهر، مراجعه کنند.

برپایی جشنواره ملی اقوام و عشایر در اسلامشهر

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.