مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با اجرای فاز اول طرح عظیم انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور این پروژه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پروژه انتقال آب از دریای عمان ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا طاهری صبح یکشنبه در حاشیه مانور تمرینی و آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور که با رویکرد زلزله فرضی در تأسیسات زیربنایی صنعت آب و برق کشور در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه مفتخریم اعلام کنیم انتقال آب از دریای عمان ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است، اظهار کرد: با اجرای فاز اول طرح عظیم انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب برای تأمین کمبود آب صنایع، خدمات و شرب به این سه استان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای آب مشهد نگران اما امیدوار نیز هستیم، بیان کرد: طرح‌های بزرگ و زیادی برای انتقال و تأمین آب مشهد و سه استان شرقی در حال اجرا است و با وجود پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ تعادل بخشی و پروژه‌های اجرایی سدها امیدواریم بحران آب را سپری کنیم.

وی با بیان اینکه مفتخریم اعلام کنیم انتقال آب از دریای عمان ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است، گفت: با تشکر از همکاری مسئولان وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب، شرکت مهندسی آب و فاضلاب همچنان نیازمند حمایت بیشتر این ارگان‌ها هستیم.

طاهری با اشاره به راه حل بحران کم آبی در خراسان رضوی، اظهار کرد: رفع این بحران باپروژه‌های حفاظت و تعادل بخشی منابع آب، طرح‌های انتقال آب و تصحیح الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: برنامه تمرینی آموزشی صنعت آب و برق در منطقه شمال شرق کشور ششمین مانور در این زمینه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه داده‌های جهانی حاکی از این است که طی دو دهه گذشته سوانح طبیعی با تکرار زیادی به وقوع پیوسته و اثرات مخرب زیادی به همراه داشته است، بیان کرد: لذا آمادگی و واکنش سریع و مناسب به آنها اهمیت زیادی دارد.

طاهری ادامه داد: با توجه به اینکه آب و برق زیرساخت‌های ضروری و حیاتی اجتماعات امروزی هستند، تدوین مطالعات و برنامه ریزی های عملیاتی و پیگیری مجدانه را ایجاد می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: مانور تمرینی و آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال شهر کشور با رویکرد زلزله فرضی در تأسیسات زیربنایی صنعت آب و برق خراسان رضوی با حضور شرکت‌های یاری‌رسان خراسان شمالی گلستان و سمنان تهیه و اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.