به گزارش قدس آنلاین، علی قاسم پور رئیس شورای شهر کرج ظهر یکشنبه در نشست خبری بررسی آخرین وضعیت قطار شهری کرج که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج و مدیرعامل شرکت سابیر با همراهی شهردار کرج، برگزار شد با بیان اینکه باید از تمام کسانی که در تکمیل این پروژه نقش داشتهاند قدردانی کنیم، اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری کرج این پروژه کلان را گام به گام پیش میبرد.
وی با انتقاد از اینکه دولت به تعهدات خود در قبال متروی کرج عمل نکرده است، گفت: امروز از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسهای در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متأسفانه تا به امروز به وعدهها عمل نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قطار شهری پروژه مدیریت شهری و شورای شهر است، تصریح کرد: اهمیت این پروژه برای شورا و شهرداری کرج به حدی بود که ۱۳ عضو شورا در دهه فجر آزمایش تست گرم از آن داشتند.
وی بیان داشت: به تأخیر افتادن بهرهبرداری از این پروژه دلایل فنی و خاص خود را داشته است. در ابتدای شورای ششم صحبت از این بود که قطار شهری آماده است و سه روز دیگر به بهرهبرداری میرسد، اما از این سه روز روزهای بسیاری گذشت و اتفاقات فنی بسیاری رخ داد چون واقعیت این است برخلاف وعدههای داده شده، شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که برق آن تأمین نشده بود، ایستگاهها کامل نبود و حتی قطار هم خریداری نشده بود.
قاسمپور گفت: به نظر میآید که قرار بود قطاری عاریتی با سیستم دیزل بر روی خطوط به حرکت دربیاید بدون آنکه اصول فنی آن رعایت شده باشد.
وی تأکید کرد: امروز قطار شهری کرج که جزو سیاستهای اصلی شورای ششم است، با همدلی و پیگیری در آیندهای نزدیک فاز ۱ خط ۲ آماده راهاندازی آزمایشی است.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج، قرار بود وزارت کشور ۷۵۰ میلیارد تومان برای تأمین رام قطار تخصیص دهد، یک و ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه تزریق و ۶۰۰ میلیارد تومان هم در قالب بودجههای دولتی به پروژه تزریق شود.
وی افزود: تزریق این منابع باعث میشود که این پروژه به هدف اصلی خود که اتصال ایستگاه ۴۵ متری گلشهر به شهید سلطانی است برسد.
رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه باید زمین دپوی این پروژه در دانشگاه خوارزمی هم تعیین تکلیف شود، توضیح داد: مالک این زمین دولت است و اگر این زمین تزریق نشود عملاً خروجی نخواهیم داشت.
وی ابراز کرد: شاید بهرهبرداری از ایستگاه F و K ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی دردی از مشکل ترافیک کرج حل نکند ولی نشان میدهد عزم مدیریت شهری بر تکمیل ایستگاههای بعدی است و قطار شهری مطالبه جدی شهروندان است.
قاسمپور متذکر شد: طی ۱۷ ماه گذشته، تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با تشکیل کارگروهی ویژه، ایستگاهها به صورت فنی به مرحله بهرهبرداری برسد.
نظر شما