تحولات لبنان و فلسطین

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: برپایی نمایشگاه های خارجی اثرات مثبت زیادی دارد که مهم ترین اثر آن، توسعه صادرات و بهبود اقتصاد کشور است.

توسعه صادرات و بهبود اقتصاد کشور از آثار مثبت نمایشگاه های خارجی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد سعیدصیفی بابیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی مشهد به‌عنوان یکی از قطب‌های فعال حوزه نمایشگاهی کشوراست، اظهار کرد: این مجموعه تلاش دارد تا در راستای تحقق اهداف اقتصادی تبیین شده مقام معظم رهبری در منشور مهم و راه‌گشای بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی، با تکیه به مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل "ما می‌توانیم" عامل عزت و پیشرفت کشورمان در حوزه‌های اقتصادی و دستیابی به جایگاه مرجعیت در این حوزه حساس و مهم باشد.

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه کشورمان در ترکمنستان ،افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی کشورمان در ترکمنستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خارجی کشور، در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های مورد تأکید ریاست جمهوری اسلامی ایران، با حمایت و همراهی استاندار خراسان رضوی،سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان وسازمان توسعه تجارت کشور و با حضور ۹۸ شرکت، مؤسسه و هلدینگ از اقصی نقاط ایران طی ۳ روز از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در شهر عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل کشور حوزه اقتصاد است که از دغدغه جدی رهبری نیز است، ادامه داد: یکی از سرفصل‌های گام دوم انقلاب توجه به بازار بزرگ منطقه‌ای با داشتن ۱۵ همسایه و جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری است که سعی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، حرکت در راستای اهداف دولت مردمی و درآمدزایی و ارز آوری برای کشور از این مسیر مهم و حساس بوده که خوشبختانه طی حدود یک‌سال گذشته ۳ نمایشگاه خارجی شامل؛ تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان را با موفقیت برگزار کرده‌ است که مجموعا حدود سه هزار و پانصد متر مربع فضای مفید نمایشگاهی را تشکیل داده اند.

صیفی نصب العین قرار دادن منشور ارزشمند گام دوم انقلاب را از ضروریات جامعه امروزی ما دانست و افزود: بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت هرچند اتفاقات خوبی در کشور طی سالیان گذشته رخ داده اما راه طی شده فقط قطعه ای از مسیر افتخار آمیز به سوی آرمان های بلندنظام جمهوری اسلامی ایران است.لذا در این راستا تیم متخصص، جوان و پرتلاش نمایشگاه بین المللی مشهد، از آنجایی که اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین کننده است و اقتصاد قوی نقطه قوت سلطه پذیری و نفوذناپذیری کشور است، تمام سعی و تلاش خود را برای اعتلای اقتصادی و حرکت در مسیر رشد و توسعه صادرات و افزایش تعاملات بین تولیدکنندگان داخلی و مخاطبان و مشتریان خارجی آنها مصروف داشته اند.

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ها به ویژه در سطوح منطقه ای و بین المللی از جنبه های مختلف، موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می‌سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت و همچنین رونق اشتغال در سطح ملی است.

وی در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه های خارجی و توسعه مراودات با دیگر کشورها، افزود: این نمایشگاه ها به بهبود اقتصاد کشور کمک می کند که از جمله می توان به شناساندن و معرفی پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری کشورمان به جهان، نمایش قدرت تولیدی کشور، بررسی امکانات سرمایه گذاری مشترک، شناسایی بازارهای مختلف جهانی، بازاریابی وسیع برای کالاهای صادراتی کشور جهت توسعه صادرات اشاره کرد.

صیفی ادامه داد: همچنین بسط و تنظیم روابط سیاسی و اقتصادی با سایر ملل، به وجود آوردن امکانات لازم برای انجام مبادلات و عقد قرارداد برای فروش تولیدات داخلی، توسعه همکاری های لازم در زمینه های تبادلات فنی، علمی و تکنولوژی و اطلاع از مشکلات و موانع در راه تولید و ارائه پیشنهادات و نظرات از سوی صاحبان صنایع از دیگر مواردی است که با برگزاری این نمایشگاه ها محقق خواهد شد.

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران بیان کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان بازوی توسعه اقتصادی استان با برگزاری نمایشگاه های مختلف، پویایی اقتصاد و صنایع مختلف کشور را به نمایش میگذارد و از این جهت در زمینه رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی تاثیرگذار است.

وی همچنین گفت: با توجه به فعالیت های شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد و ارتباط مستقیم آن با رشد اقتصادی جامعه، تلاش خواهیم کرد از مزیت برگزاری نمایشگاه ها به نحو بهینه استفاده کرده و در برگزاری این نمایشگاه ها، منافع کلان را در نظر بگیریم تا فرصت های اقتصادی فراوانی نصیب بنگاه های اقتصادی و صاحبان مشاغل شود.

صیفی در پایان با اشاره به موفقیت نمایشگاه مشهد در عرصه بین الملل، تصریح کرد: شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد موفقیت قابل ملاحظه ای در برگزاری نمایشگاه های خارج از کشور به عنوان شرکت پیشرو داشته است و تا پایان سال جاری، ۷۵ رویداد خارجی در ۴ قاره دنیا در قالب نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت در نمایشگاه های بین المللی و تخصصی را برگزار کرده است و برگزاری توسعه این چنین نمایشگاه هایی را در سال آینده نیز در دستور کار داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.