معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سامانه ارجاع الکترونیک با دارا بودن امکانات نسخه نویسی، نسخه پیچی، پرونده الکترونیک، تشخیص و ارجاع اکنون نهایی شده و آماده رونمایی است.

معاون وزارت بهداشت: سامانه ارجاع الکترونیک آماده رونمایی است

به گزارش قدس خراسان، دکتر سعید کریمی روز جمعه در اختتامیه چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد افزود: در مراحل بعد، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی به این سامانه متصل می شوند، البته راه اندازی این سامانه به معنی حذف استارت آپ ها نیست بلکه آنها می توانند در این سامانه، اقدامات جدید و کاربر پسندی را انجام دهند.

وی ادامه داد: در سامانه ارجاع الکترونیکی، امکان ارجاع بیماران از یک متخصص به متخصص رشته ای دیگر و یا از متخصص به فوق تخصص دیده شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امکان دریافت بازخورد از بیماران پس از مراجعه در مسیر ارجاع و پزشکی خانواده در سامانه ارجاع الکترونیکی وجود دارد، گفت: امکان نظرسنجی از بیماران در مورد خدمات دریافتی وجود دارد.

وی با اشاره به محوریت پزشکی خانواده و نظام ارجاع در اجلاس مزبور افزود: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت، مسئولیت اجرای نظام ارجاع به معاونت درمان وزارت محول شده که نقشه ارجاع الکترونیک با کمک دانشگاه های علوم پزشکی، نهایی شده به گونه ای که مشخص شده است که ارجاع باید به چه مراکز درمانی و چه تخصص هایی انجام شود.

دکتر کریمی ادامه داد: در ابتدای کار اجرای نظام ارجاع برای بیماران اختیاری است تا آنان دچار مشکل نشوند اما مشوق هایی برای مسیر ارجاع الکترونیکی در نظر گرفته شده است که اگر خدمتی در استان محل سکونت بیماران قابل ارائه است، برای دریافت آن مجبور به رفت و آمد به استانهای دیگر و تهران نشوند.

وی اظهار کرد: عملکرد سامانه ارجاع الکترونیک با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و برای اجرای نظام ارجاع باید اختیاراتی به روسای دانشگاه ها واگذار شود چون شرایط هر دانشگاه، متفاوت است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آغاز اجرای طرح پزشکی خانواده از دی ماه امسال در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر، یادآور شد: در مرحله بعدی و از سال آینده، پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالاتر از ۲۰ هزار نفر و با اولویت حاشیه شهرها و مرحله به مرحله اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مشوق ها برای استقبال و رضایت خاطر مردم از پزشکی خانواده و نظام ارجاع در نظر گرفته شده است، به عنوان نمونه افرادی که از مسیر ارجاع مراجعه می کنند، پرداختی کمتری می توانند داشته باشند.

چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با موضوع طرح پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع از روز چهارشنبه در مشهد آغاز و به مدت سه روز به میزبانی این دانشگاه در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.