مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: خرابی شدید روکش آسفالت آزادراه اصفهان- کاشان بخصوص در مسیر اصفهان، نطنز تا بعد از عوارضی قَمصر، آزاردهنده است.

خرابی شدید و آزار دهنده آسفالت آزادراه اصفهان- کاشان

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد دادخواه اظهار داشت: آزادراه اصفهان - کاشان به سمت قُم متعلق به بخش خصوصی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در عمل نمی‌تواند هیچ هزینه‌ای در این زمینه انجام دهد و تنها وظیفه پیگیری و نظارت بر آن را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ترمیم رویه آسفالت مقاطعی از این آزادراه با تلاش مسوولان انجام شده اما طبق یک قرارداد منعقد شده ۶۰ میلیارد تومانی، پیگیری برای اختصاص قیر به این آزادراه نیز انجام شده تا مقاطعی از این محور که دارای خرابی شدید است، اصلاح شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: ترمیم این محور در حیطه کاری شرکت نگهداری آزادراه‌ها(سان‌آرا) است که امیدواریم با مساعد شدن وضعیت هوا اتفاق خوبی در این زمینه رُخ دهد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت آزادراه‌ها و ایمنی آنها خاطرنشان کرد: باید ایمنی آزادراه‌ها در سطح بالایی مورد توجه قرار گیرد تا درآینده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در آنها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: این استان با برخورداری از حدود۵۰۰ کیلومتر آزادراه، رُتبه اول کشور را این زمینه در اختیار دارد.

وی بیان کرد: آزادراه اصفهان- کاشان- قم یکی از آزادراه‌های پُرترافیک استان، در اختیار ۲ شرکت بخش خصوصی(سان آرا و امیرکبیر) است که با توجه به مُصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های استان در ماه‌های گذشته مقرر شده در زمینه تعویض ۱۶۰ کیلومتر گاردریل‌ و نصب نیوجرسی این محور اقدام شود که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب، این کار صورت بگیرد.

دادخواه خاطرنشان کرد: سهمی از هزینه‌ نگهداری آزادراه‌ها از محل درآمد آنها تامین می‌شود اما کمبود یا پایین بودن مبلغ عوارض خودروها و به تعویق افتادن افزایش این عوارض، مشکلاتی را برای هزینه کردن در این آزادراه بوجود آورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.