۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 855055

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که آلمان ممکن است نتواند با اتکا به توان داخلی و منابع خود طی دو سال آینده به اندازه کافی برق تولید کند.

 هشدار کمبود برق در آلمان

به گزارش قدس آنلاین، نتایج یک تحقیق توسط موسسه مکنزی نشان می‌دهد که ممکن است طی دو سال آینده آلمان با کمبود برق مواجه شود.

نتایج بررسی انجام‌شده حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۵، آلمان با کمبود چهار گیگاوات برق مواجه خواهد بود و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ گیگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.

این تحقیق هشدار داده که آلمان در حال رفتن به سمت کمبود جدی برق است و اختلاف ۳۰ گیگاواتی بین تولید و میزان مورد نیاز برق در این کشور در سال ۲۰۳۰ برابر با ظرفیت تولید ۳۰ نیروگاه بزرگ حرارتی است.

کارشناسان می‌گویند: در زمان اوج مصرف، آلمان نخواهد توانست نیاز خود را مبتنی بر منابع و توان داخلی تأمین کند و تا سال ۲۰۳۰ ممکن است شاهد ۱۰۰ مورد قطعی برق تا حتی تا ۲۱ ساعت در این کشور باشیم.

 هشدار کمبود برق در آلمان

این تحقیق همچنین گفته که طی ۱۰ سال آینده دولت آلمان نخواهد توانست که استفاده از گاز را کنار بگذارد.

کارشناسان همچنین اعلام کرده‌اند که این بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا باید مطمئن شود که می‌تواند از دیگر کشورهای اروپایی برق وارد کند و در این راستا باید شبکه برق خود را گسترش دهد.

درحالی مکنزی پیش‌بینی کرده که آلمان با کمبود برق مواجه خواهد شد که آژانس شبکه برق فدرال آلمان اخیرا اعلام کرده بود که برای ۱۰ سال آینده حتی اگر میزان مصرف برق در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد، آلمان با کمبود مواجه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.